Blir så irriterad!

Här går man i tron om att saker och ting är på gång och så när man då ska till och göra alla dessa undersökningar och grejs så är det fullbokat!!! "Mars är en väldigt hektisk månad!" Ja jo, jag förstår det men hur svårt kan det vara att trycka in en liten person som mig så jag får göra min undersökning och komma igång på allvar??? Tydligen jättesvårt! Så nu får jag gott och väl vänta bara, och hoppas på att nån gullig människa bokar om sin tid eller så blir det till efter nästa blödning...Ska det hålla på så här, vänta till nästa blödning och nästa och nästa? Ja då har det gått ett antal månader innan något alls händer, kan jag meddela!!! Försökte redan förra veckan men fick redan då svaret att det var fullbokat....Hade jag vetat att det var så fullt så hade jag räknat ut blödningen och ringt på förhand och bokat denna tid! Nu vet jag, så det gör jag i så fall nästa gång - ringer i god tid!!!

Annars så är livet som det är, mesta dels trött och irriterad, grinig och sur känns det som...en sån period antar jag...Snön bara vräker ner och det gör inte saker och ting bättre när man är en pedant som jag - då vill man ha det skottat och snyggt runt/utanför sin dörr...men det är inte alla som dela samma mening om vi säger så...Steg utanför dörren igår för att mötas av en 1m hög snövall som jag var tvungen att klättra över. Kändes mysigt och skönt och jag var på ett strålande humör - inte! Och inte blev det bättre av att när jag kom till jobbet så fanns det ingenstans att parkera, för de plogar så j-la illa att två p-platser är borta pga snövallar!!!! Så nu får det nog faktiskt lov att räcka!!!! Men lite kallt kan det nog vara, för jag gillar inte slasket och regnet som var i helgen...Att man aldrig kan vara nöjd!!!

Så här vill jag ha det: lite kallt, blå himmel och sol, fåglarna som kvittrar och snön som droppar...ja ja, det kommer väl!
Dax för arbete, hoppas på en lugn dag då mitt huvud inte riktigt verkar vara på hugget idag, har haft känningar av migrän i två dagar nu så jag bara väntar på att det ska komma...eller så struntar det i det helt enkelt...vore ju skönast förståss!
Kram på Er!
//J

Kommentarer
Postat av: Fia

Styrkekramar till dig, den eviga väntan kan kännas jobbig men det brukar förhoppningsvis lösa sig. Tappa inte hoppet gumman! Kram!

2010-03-03 @ 09:29:59
URL: http://skogsglantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback