Silvias rabarberkaka

Kan inte låta bli, måste bara lägga upp denna underbart goda rabarberkaka som jag blev bjuden på häromdagen av en arbetskompis, den är bland det godaste av kakor som jag ätit!!! Lite knäckig i smaken, det gillade jag!=)

Silvias rabarberkaka
3 ägg
3dl socker
1,5dl smält smör
3dl vetemjöl
raberber - mängd efter tycke och smak

Vispa ägg och socker. Rör sedan ner smöret och vetemjölet. Häll i långpanna klädd med bakplåtspapper.
Skär raberbern i lagom stora bitar och strö över kakan. Grädda mitt i ugn på 175gr i ca 20 min., kakan ska endast vara halvfärdig.

Under tiden kakan är i ugnen gör du Kinuskisåsen:
2dl grädde
1dl socker
1msk smör

Koka upp under tiden kakan är i ugnen och ta sedan ut kakan och häll kinuskisåsen över den halvfärdiga rabarberkakan och grädda ytterligare 15 min.

Njut som den är eller tillsammans med vaniljsås!


Trevlig helg!

//J

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej. Oj, va snopen jag blev nu! Trevligt att du tyckte om den, speciellt eftersom jag ju inte är någon "muminmamma" när det gäller bakning... Kram Morran

2010-06-07 @ 17:48:31
Postat av: Linda

Den åt vi till efterrätt på min 30-års fest nere i Marsund i somras! ;) Mums är den! :)

2010-06-19 @ 10:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback