Midsommar 2010

Årets midsommar är alltså över och den firades i år i Tällberg, Dalarna. Det är i stort sett så att vi har alltid misommar planerad inför kommande år, det är den helgen som vi faktiskt försöker att samlas, alla vänner som är bosatta runt om i Sverige/Åland. Enda chansen att träffas för många av oss... Så i år var det återigen dax för midsommar hos Mi i Tällberg. Och som alltid är det lika trevligt att vara där!!! Förutom några små missöden, som alltid är och alltid kommer att vara så är det en superduper midsommar!!!
                               

Men som alltid när det är ett megastort gäng som samlas så är det oftast samma personer som fixar och donar medan andra bara kan sitta på rumpan och njuta och sedan sätta sig till dukat bord. Och efter att ha firat midsommar på detta sätt i flera herrans år så tycker man ju att man borde veta bättre - men nä, det är återigen samma personer som fixar och donar! När ska det bli ändring på det här då???? Ja, kanske när vi har fattat att vi oxå kan ligga ner och bara njuta...=)
Och små missöden ja...mmm det är tydligen så att så fort som jag säger ifrån på något sätt i något tillfälle så upphör vänskapen med den "drabbade", det är inte första gången detta händer och säkerligen inte första. Så man tycker ju att jag borde ha lärt mig där oxå men nä, inte det heller...men är det så att jag inte får säga ifrån, att jag inte får säga vad jag tycker??? Det är ju väldigt underligt när alla andra får det...Fast jag bryr mig väl, jag har en tendens att ta åt mig...det är väl det som är mitt stora problem, ska helt enkelt strunta i vad andra säger och tycker om mig...Men det är ju lite svårt, eller???

Men som sagt, midsommar var en superduper helg för jag fick vara nära mina allra närmsta vänner under en hel helg och det är ljuvligt!!!=) Stort plus att få gosa och mysa med alla barnen!!!
//
J

Kommentarer
Postat av: Julia

Självklart får man säga vad man tycker och tänker! Även fast någon runt om en tar illa vid. Men, det är väl bara ett tecken på att du har rätt i vad du säger och att du träffar en "öm tå", då du har rätt i det du yttrat dig om. Eller?

Stå på dig vännen!

Ordet är fritt!!!



Kram

Julia

2010-07-02 @ 18:59:47
Postat av: Jessica

Tack vännen, det värmet att höra!!! Hoppas allt är bra med dig - tror att jag ev kommer på besök i september, vad sägs om det??? Fast ni är ju varmt välkomna till Åland innan dess, skulle var skitakul! Kram!

2010-07-03 @ 00:46:16
URL: http://panterjez.blogg.se/
Postat av: Julia

Mi casa Su casa.....!!!

Skulle vara skoj med ett besök. Bara att säga till när.

Här är allt bara bra, det är ju sommar:)

Hoppas verkligen på att få in en sväng till Åland i semesterplanerna... Hör av mig mer om det.

Kram kram

2010-07-03 @ 23:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback