På egen hand...

Jag har tagit mig utanför Ålands gränser alldeles själv - jag är mäkta imponerad av mig sjäv faktiskt måste jag säga!
Jag bestämde mig sent på fredagkvällen att jag skulle försöka ta mig hem till mina föräldrar, helt ensam! Nog för att jag gjort det förr men aldrig körandes själv. Men nu var det så dax! Och det gick väldigt bra och det kändes bra...Jag tog det lugnt och stressade inte och kom på mig själv att vara väldigt lugn och avslappnad i bilen! Det som jag egentligen oroade mig för var ombordkörningen på båten och om jag skulle hitta...Jag har ju åkt denna väg fram och tillbaka hur många gånger som helst men aldrig kört den själv...men det gick bra ändå, jag hittade utan problem. Och ombordkörningen gick oxå bra, även om jag hamnade på hyllan...=( Förhoppningsvis slipper jag den ikväll när jag far hemåt igen...

Så helgen har då spenderats med mamma och pappa och det har varit skönt - vi har inte gjort något alls! Bara njutit av sällskapet liksom, det är värt mycket bara det! En sväng till farmor tog dock jag och mamma igår när jag kom, mamma var ändå på väg och så kom jag indundrandes...hon blev lite förvånad och överraskad om vi säger så!=) Farmor blev jätteglad att se mig, jag har inte träffat henne sen julen...En fika och lite snack gör så mycket i hennes tillvaro!!!

Söndag, vinden blåser rätt friskt runt husknuten...hoppas bara på att det lugnar ner sig tills jag ska åka båt, gillar inte när det blåser jag...Men något ska jag väl hinna med under dagen? Skidor på tv, en promenad, lite planering inför kommande vecka...ja lite smått och gott helt enkelt!!!

Med hopp om en förträfflig söndag!
//J

Kommentarer
Postat av: Fia Blomroos

Heja heja Jez!! Inte dåligt gjort=) Tänk vad självständig du måste känna dig, nu när du kan ta dig själv vart du vill när du vill. Grattis till bilen!!

2010-01-18 @ 08:00:57
URL: http://skogsglantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback