Snålblåst och Melodifestivalen!


Denna bild är från förra vintern, har inte lyckats komma ihåg kameran när jag varite ute än...Men kanske att jag kommer ihåg den idag, när jag ska ge mig ut på min dagliga promenad! Nu sitter jag bara och väntar på att sambon ska komma hem så jag får sällskap!
Var ute en sväng, trodde att det skulle vara skönt ute med tji fick jag, det blåser så in i norden att det är jättekallt ute - så det gäller att klä på sig ordentligt idag måste jag säga...Och den där solen som de lovade i helgen, lyser med sin frånvaro...
Men lite luft skadar inte, kanske man blir lite klarare i skallen och piggare i ögonen, så man orkar med kvällen!
För ikväll är det ju Melodifestivalen, deltävlig 1 - som jag har väntat och längtat! Detta är ju mitt stora intresse, musik och underhållning på hög nivå!=)

Veckan som gått har varit intensiv med diverse möten och läkarbesök, träningar och planering...Alla dagar är det något som är inbokat, så när helgen kommer är man ganska mör och rätt nöjd med att ha kalendern tom...bara vara hemma och pyssla på med sånt som man inte hinner i veckorna. Jag har svårt att förstå hur alla hinner med allt hemma: baka, städa, fixa, tvätta osv. Jag har inte ens barn att ta hand om dessutom, men jag tycker inte att jag hinner ändå...kanske jag måste lära mig att omprioritera? Men hur då, vad är det jag ska omprioritera, tv-programmen kanske...men det är ju det enda som får mig att koppla av!!!
Jag vet att jag är väldigt styrd av mina tv-program, men jag gillar dem och som sagt, en chans för mig att koppla av ordentligt! Nä, de tänker jag minsann inte ge upp, då får jag helt enkelt ge upp något annat...städningen kan vänta till en annan dag, tvätten klarar sig några dagar till...jag behöver inte göra allt på en gång!!! Det är så det får bli!=)

Nu ska jag bara vara!!!
Kram och trevlig helg!
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback