Bakartagen minsann!

Det skulle man kunna säga att jag är! Jag har bakat något varje dag i tre dagar nu, och jag som nästan aldrig bakar...Jag gillar dock att baka, men eftersom jag helst inte ska äta så mycket godsaker och så, så blir det inte av att jag bakar, för bakar jag så äter jag, så klart! För det är ju sällan som det kommer fikagäster över...trist men sant!
Men idag fick jag iaf en fix idé och satte igång och bakade kanelbullar - men ack så gott det doftade i hela lägenheten!!! Och vad gott de smakade...bara smälta i munnen! Och för att reta min far lite, som ÄLSKAR kanelbullar, så var jag ju tvungen att skicka ett mms till honom...=) Hur elak får man egentligen vara? Men jag lovade samtidigt att jag skulle ta med mig en påse till honom när jag åker hem nästa helg...så jag tror att han blir nöjd då! Min sambo blev iaf nöjd!!! Och nu har jag bullar i frysen, om gäster skulle dyka upp...=)
  
Dagen har mestadels spenderats inne - för här på Åland så blåser det så snön yr runt knutarna och det är ett ohyggligt väder...Kallt är det till på köpet, inte alls kul...Försökte mig på en promenad mitt på dagen, men det blev en kortare variant för jag trodde min näsa skulle frysa bort...Ruggigt kallt!
Och som så många andra före mig, känner nog lite att våren kan komma nu...även om jag gillar när det faktiskt är RIKTIGT vinter!
En annan orsak till att jag gärna vill att det skulle snöa lite mindre är att få lite bättre bild...har en parabol med ett microhuvud som är helt översnöat - vilket innebär att jag bara har en massa små små små små rutor över hela tv'n...Lite jobbigt när skidningen snart ska börja! Undrar om jag ska skicka ut sambon och borsta bort lite snö???
Nja, kanske kan klara mig tills imorgon när det är ljust, för säkerhets skull!

Önskar Er en fortsatt trevlig lördagkväll och en god fortsättning på helgen!
//J

Kommentarer
Postat av: Fia Blomroos

Tyckte väl de dofta nybakta kanelbullar i helgen=) mums

2010-02-22 @ 10:54:16
URL: http://skogsglantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback