Ledigt är hur skönt som helst!!!

Ledig tisdag, det är grejor det!!! Kan helt klart tänka mig att vara ledig en extra dag i veckan...men det ger inga pengar direkt...Men attans vad skönt det skulle vara! Och man skulle slippa stressa sönder sig på helgerna, för att hinna med allt man ska hinna med...
Men å andra sidan, måste man verkligen gör allt det där som man gör hela tiden, plockar här, plockar där, tvätar, städar, fixar och donar??? Vem gör jag det för egentligen? Jag gillar att ha det snyggt och undanplockat runt mig, men när det gör att jag känner att jag inte gör något annat...och det är så det känns, jag gör inget annat än att plocka och fixa hela tiden! Måste kunna lära mig att slappna av lite mera...Fast man kan ju tycka att jag inte gör mer än att sitta vid datorn eller tv'n, men det är liksom enda sättet för mig att slappna av, få några timmar sittandes ner...
Allt känns kanske lite bättre när det börjar närma sig våren...sommaren...Fast vintern är toppen just nu, jag gillar när det är massa snö och kyligt, man slipper all snöslask och skit...och det är ju mycket ljusare när snön ligger på marken!
En annan fördel är ju att Bilbo fullkomligt älskar vintern och snön - han gräver sig ner i snön och har hur kul som helst!!!



Jag är nog helt klart i hehov av lite ledighet, kroppen är hel helt slut och energin är borta...Så ledigt idag, jobba imorgon och sen ledig tors-fre och så klart helgen! Ser jag fram emot enormt, att bara vara, var min tanke...men så klart finns det saker som jag måste göra...men jag ska försöka att ta det lugnt, det jag inte hinner får helt enkelt vara...=) Det är det jag måste lära mig!!!
Soffläge står högst på listan just nu, har massa serier att beta av på hårdisken...=)

xoxo
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback