Intensivt...

Så var då utmaningen över och det som händer då är att jag slutar blogga...Fast egentligen har jag inte haft något att blogga om, än mindre haft tid för att blogga...
Veckan som gått har varit ganska intensiv, mer eller mindre som en Duracell-kanin: i ett!!! På jobbet är alla barn som galna, måste ha något med julen att göra...Ingen lyssnar och allt är fullständig kaos!!! Vet liksom inte hur vi ska hitta änden på det här, men hoppas att det liksom lugnar ner sig under jullovet, för gudskelov kommer att bli lugnt!!! Precis vad vi behöver...tro det eller ej!!! Få lite kvalitetstid, kunna sätta sig ner och spela spel och leka med barnen utan att behöva avbryta hela tiden för att reda upp andra bråk... Kunna sätta sig ner och faktiskt fixa med foton och annat som man aldrig hinner med. Kolla igenom spel och pussel så att de är kompletta... Ja som sagt, göra sånt som man aldrig hinner med annars!!!=)

I onsdags hade vi iaf julfest, en tillställning som vi var lite skeptiska till till att börja med men när kvällen hade fortlöpt, och allt utan några bekymmer, så kunde vi konstatera att vi kunde vara nöjda med showen! Vi hade inte vågat hoppas på att det faktiskt skulle gå så bra som det gick, för repetionerna var mer eller mindre kaosartade! Men våra barn kan när det gäller, det får man ge dem all kredit för!!!=)
Och jag tror att de allra flesta föräldrar var nöjda med tillställningen, det verkade iaf så på dem under kvällen och några har kommit fram efteråt och berättat att de tyckte det var jättebra, vilket är jättekul att höra!!!

Och nu har då äntligen helgen kommit, men inte vet jag om det blir en lugnare helg för det heller...Har lite grann att förbereda, för det är ju som sagt bara EN vecka kvar till julafton!!!
Det ska städas och julpyntas, det ska slås in julklappar, det ska förberedas julklappar och födelsedagspresenter, lite bakning och julgodis ska göras. Däremellan ska det vardagliga skötas, som disken, tvätten, hunden som ska ut och underhållas...Ja nog finns det saker att göra allt!!! Sysslolös behöver jag inte vara om vi säger så...Och så skulle det ju vara kul att sätta sig in i vårt nya spel oxå...=) Men det hinns väl med...åtminstone efter jul...när det kanske lugnar ner sig igen!=)
Och på nyåret får vi gäster!!! Det trodde jag aldrig, men det ser jag fram emot!!! Ska bli kul! Slängde bara fram förslaget, lite så där på skoj, hade egentligen inga förhoppningar på att de ville, eller kunde komma, men bara en timme senare fick jag mess om att de kommer, bokat och klart!!! Häftigt värre!!! Marie och Daniel, ni är varmt välkomna!!!=)



Önskar alla en riktigt bra helg!
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback