Hosta och snuva...

Förkyld, det är vad jag är!!!
Jag trodde att jag skulle klara mig undan, eftersom jag redan varit förkyld en gång under hösten, men icke sa Nicke...Men det är faktiskt inte så underligt med alla snuviga barn på jobbet...hostar och nyser överallt, utan att tänka på att hålla för varken mun eller näsa...så att jag klarat mig undan så här länge är ändock ett under!!!
Men nu var det så dax...skulle egentligen inte ha tid med att vara sjuk...vill inte vara sjuk...men det är väl lika bra att vara det nu istället för att vara det vid julen...Då vill jag absolut inte vara sjuk - för då ska jag träffa Sara med familj, mamma och pappa kommer och så vill jag ju helt enkelt inte vara sjuk när det är jul!

Hur ska ni fira julen iår? Vad har ni för traditioner? Vad brukar ni ha på julbordet?
Traditioner är något viktigt för mig, speciellt vid såna högtider som julen...Och man vill ju inte gärna rucka på dem...Men när man träffar någon så får man ju lov att anpassa sig, lära sig att ta deras  traditioner oxå. Fast om vi hade haft barn så hade jag nog velat att vi skapat oss egna traditioner oxå, för det är ju ändå vi och våra barn som ska ta över dessa traditioner sen...Men än så länge har vi inga barn, och än så länge gör det inget om vi delar på oss på julen...Fast iår ska julen firas på Åland, inte vill jag ju åka bort från mina älsklingar då, speciellt inte som det är första julen Bilbo är hos oss!!!=) Och förhoppningsvis får vi besök av mina föräldrar över julen, det ser jag fram emot jättemycket, det tycker jag ska bli kul!!!



//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback