Day 22 - Something that upsets you

Det finns mycket i denna värld som gör mig upprörd, småsaker och stora saker. Men det är väl de stora sakerna som räknas...
Jag blir upprörd när inte människor får vara de de är, när man inte får ha sin åsikt och sin tro utan att folk ska opponera sig. Att man ska behöva ta liv för att ta bort det som är "fel"...Att inte folk kan få leva sitt liv, i sin tro...Att människor ska behöva leva i ständig rädsla, av att inte veta vad som ska hända näst...
Att barn inte får gå i skola och utbilda sig till vad de vill, att det inte finns friskt vatten till alla...etc etc...
Det finns ju massor som gör mig upprörd, men det kanske inte är alltid som jag gör vad jag skulle kunna göra, som t.ex skicka bidrag och hjälpa till...Man skulle helt enkelt behöva bli bättre på det, så kanske världen skulle bli lite drägligare att leva i!


//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback