Day 17 - Your favourite memory

Mitt bästa minne...vad svårt!
Jag har så många minnen som ligger mig så varmt om hjärtat, det är svårt att bara välja ett... Men jag ska försöka!

Mitt bästa minne är nog min studietid i Gävle, inget specifikt tillfälle eller "moment", utan hela situationen, hela alltet liksom.
Jag har alltid varit bunden till mina föräldrar, har haft väldigt svårt att släppa dem får långt ifrån mig och det är kanske därför som det dröjde innan jag flyttade hemifrån, jag var ju ändå 23 år när jag flyttade hemifrån. Men det har aldrig stört mig heller, jag trivdes hemma och gör det fortfarande, ser det fortfarande som mitt hem så att flytta till Gävle var ett stort steg för mig.
Men sagt och gjort, jag tog mitt pick och pack och flyttade till Gävle, och insåg att det är ju inte så långt hem, inte mer än 1,5h med tåg och det är ju en bagatell liksom. Och jag åkte hem ganska ofta, i början...sen mera sällan...för jag hade ju helt plötsligt mitt liv i Gävle!
Jag trivdes som fisken i vattnet, det kändes som jag hade hittat hem. Gävle är en alldeles lagomt stor stad, med alla attribut som jag vill ha: shoppingcentrum, caféer, utestället, restauranger, biografer, parker, etc etc...
Mina fyra år i Gävle har gett mig så mycket, de åren har nog gjort mig till den som jag är idag. Jag hittade mig själv och började trivas med mig själv, mitt självförtroende fick sig en rejäl skjuts framåt och jag växte enormt mycket.
Det är nog mitt bästa minne - en tid som jag alltid kommer att bära med mig!



//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback