Värmebölja och "nystart"!

Sommaren som vi trodde passerat har åter kommit tillbaka, iaf på visit...men ack vilken värme!!! Det är nästan lite för jobbigt, det är som att gå omkring i en bastu hela dagarna. Det är samma lika ute som inne - stadiga 30grader!!! Och det känns vill jag lova - svetten lackar bara man rör sig, så därför rör man sig så lite som möjligt!=)

Känns som jag kommit igång lite den här veckan med mitt "nya" liv, eller nja...kanske inte...för gottesakerna är fortfarande för många! Hur ska jag få bort suget efter det söta, har försökt med allt!!! Och jag vet ju att jag klarar det, har ju gjort det förr så det borde inte vara några problem...kanske det blir lite bättre när träningarna börjar, har ju varit lite slapp med det i sommar. Men om en vecka sätter det igång: boxercise på måndagar, core på onsdagar och zumba på torsdagar, och däremellan promenader. Men än så länge så är hundpromenaderna korta och långsamma - han är ju så liten än så länge och benen korta och orkar inte så mycket! Men sen, då blir det vi som promenerar massor, jag och min lilla Bilbo! Men det känns bra med träning åtminstone tre gånger i veckan, ska verkligen satsa på det!!! Och som det känns, så ska det nog gå bra för jag gillar träningsformerna. Dessutom har jag ju medlemsskap på Avancia, ska väl utnyttja det nån gång oxå kanske. Ville ju gå på switching...måste se när det skulle passa!!!
Ja tankarna är många, och förhoppningsvis ska det ge vissa resultat, det kan åtminstone inte bli sämre än det har varit i sommar, då jag verkligen släppt allt - ätit det jag vill, druckit vad jag vill, levt för dagen och motion har inte stått högt upp på min lista. Och det har ju oxå gett det resultat det gett...så nu är det bara att ta tag i saken igen, med nya tag!!!=)
Håller tummarna, för mig själv...=)

Önskar alla en fortsatt trevlig helg!
xoxo
//J

Kommentarer
Postat av: Heidi

Känner igen detdär...under sommaren har även jag tappat allt med hälsosam kost och träning,det har gett resultat jag inte är helt nöjd över.Hoppas du får inspiration att komma igång,lycka till!

2010-08-15 @ 18:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback