Middagsbjudningar på löpande band!

Helgen passerar förbi så fort, tycker inte jag alls hinner med! Snart är hela söndagen förbi och ingenting har jag gjort...eller har jag det??? Tvättat, plockat, fixat och donat - men det är ju såna där småsaker som man gör mest hela tiden, inget som man tänker på vidare mycket, det går av bara farten...Skulle vara trevligt att slippa under en hel dag, undrar jag om det är möjligt? Inte i detta hem iaf - här finns det alltid saker att göra, om man vill...=/
Men just nu tar vi en liten paus, Bilbo har varit helt galen här hemma, vild som heter duga så nu behöver han en liten paus, och det får han endast om matte oxå sätter sig ner...vilket innebär att jag oxå får en liten paus...=)

Borde sätta igång och safta...svårt utan saftmaja faktiskt...men kära sambon är på G och hämtar den, så det ska nog bli lite saft, kanske inte idag, men imorgon definitivt!=)
Igår var vi på trevlig middag i Vårdö - god mat, god dryck och definitivt supertrevligt sällskap! Lite kortspel blev det oxå, och för en gångs skulle så låg jag på topp, både i Plump och Klöver 8 - och bara för att klaragöra: jag vinner aldrig!!! Så jag var ganska mallig när vi spelat färdigt, det tycker jag mig ha rätt till!
Hade gjort en lite dessert som jag tog med mig, kladdkaka med marschmallows. Intressant kombination, men gott!!!=)



Och till råga på allt, så fick Janne under middag igår ett samtal och sen kom han och talade om att vi behövde inte fundera på maten idag heller, för vi blev även inbjudna på middag till några vänner ikväll. Sån lyx har jag sällan, så jag tackar och tar emot, trevligt!!!
Nu fick jag saftmajan, borde egentligen sätta igång...men vi ska ju iväg lite senare, tänk om inte det är klart tills dess då...bättre att vänta till imorgon!!! Då har jag tid på mig, ingen stress alls!

Önskar alla en fortsatt trevlig söndageftermiddag!
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback