Regn, rusk och höstväder!

Ja, det är verkligen vad vi har fått! Jag klagar inte, vi har haft en underbar sommar, om än väldigt kort...Hösten kom så himlans snabbt! Men förhoppningsvis kommer lite av sommaren tillbaka, för en snabbvisit!=)
 
Igår vräkte regnet ner, mer eller mindre hela dagen. Och det är ju rätt så kul när man har en liten valp som ska ut och kissa hela tiden!!!! Lite blöta, men vad gör man inte???=) Det är bara att klä på sig och gå ut det. Men jag även säga att Bilbo är inte så värst förtjust i regnet...det var snabba kissningar måste jag säga!=)
Men idag tror jag han fått något slags bakslag, för idag har pölarna varit många inne...han har ju varit så duktig!!! Får bara hoppas det är en tillfällighet och att det är snabbt övergående. Är det nån som har tips på vad man ska tänka på och göra när man har en liten valp, så tar jag tacksamt emot förslag och råd!=) T.ex hur man får valpen att sova på golvet...jag har lite svårt när han står vid sängkanten och tjuter, gnyr, gnäller och nästintill ylar??? Har provat i bur, har provat i "hundsäng"...mitt hjärta kan inte stå emot!!! Och jag grämer mig själv för att jag inte kan stå på mig...snälla, hjälp mig någon!
Annars är min lilla bebis lekfull, charmig, söt, livlig och trött...=) Och har svårt att vara ifrån matte...blivit en riktigt "matte-hund", till min sambos stora förtret: det är ju han som ev ska jaga med honom sen! Men det ordnar sig nog, han har ju bara varit hemma hos oss i fyra dagar - det hinner ändras med tiden!=)

Annars då, händer inte så mycket i mitt liv för tillfället. Borde ta mig i kragen och komma igång med träningen, men det är lite träligt...Blir säkert bättre bara boxningen och Zumban sätter igång, när jag vet att jag har något att vänta på. Borde kanske ta mig till Avancia, utnyttja mitt medlemsskap - men det tar så emot när det ligger i stan, tar ju lite tid att åka iväg liksom...Bekväm som man är!!! Men ju mer höst det blir, desto mer längtar jag till solen och då kanske jag kommer iväg, iaf till solariet...=O Om jag bokar in en träning på samma gång, är ju bara ett stort plus!!!
Nu blir det soffan en stund innan läggdax, borde försöka komma i säng i tid nån gång men det är svårt...varför vet jag inte, somnar ju nästan på soffan...ja jag vet inte jag...jobbigt är det iaf, när klockan ringer och man MÅSTE kliva upp...

Önskar Er alla en fortsatt trevlig tisdagkväll!
//J

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så tråkigt när det ska regna.

2010-08-04 @ 17:41:42
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback