...energin försvann, puts väck!

Absolut skönt med semester, behöver det säkerligen, få nya krafter...Känns som jag är ut-tömd på idéer och vet inte i vilken ände jag ska börja...Men förhoppningsvis ger det sig under semestern, och jag ska hitta tillbaka till "mig själv".
Igår var det fullt upp: safta och koka äppelmos, det tar sin lilla tid! Fick en massa idéer i huvudet, om att baka bullar, bröd och stoppa i frysen att ha under hösten när man kanske inte har lika mycket tid. Det kommer ju lite födelsedagar här i höst, så det kan ju vara bra att ha något hemma ifall nu någon skulle få för sig att komma över. Men idag har orken liksom runnit ur mig, fast det idag borde vara en ypperlig dag för bakning, då det regnar mest hela tiden. Men jag har en huvudvärk som gör sig påmind, ett konstant molande...lite jobbigt, men det går väl över!=)

Annars så känns det rätt skönt att bara vara hemma, fast lite sällskap skulle ju inte vara fel...eller att bara göra något..Men jag har lite att ordna i stan här i veckan, massa barnkalas som vi ska på och lite presenter som måste fixas. Det är nu det börjar, alla kalas i den här släkten. Vi har ett tuff höst framför oss, som varje höst...I stort sett alla i släkten fyller nu på hösten så vi har bara en massa kalas att se fram emot...det är tufft det när man ska försöka trappa ner på sötsakerna, tror inte att det serveras så mycket grönsaker på dessa tillställningar...Det handlar mest om mig och min karaktär i det här läget, och jag kan säga att jag inte har karaktär nog att stå emot...det enda jag kan göra är att ta bara EN!

Se hela bilden







Fortsatt trevlig regnig tisdag önskar jag Er!
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback