Blixtar och dunder!

  

"Blixtar och dunder, magiska under" - ja jag undrar det jag! Även om jag tycker det är rätt så mäktigt och spännade så tycker jag att det är grymt läskigt med åska och blixt.
Inatt lystes hela himlen upp när det blixtrade, var nog länge sen jag sett såna blixtar. Och det höll på bra länge, innan både åskan och regnet kom. Jag satt i sängen och såg ut genom fönstret, helt fascinerad och med en krypande rädsla i kroppen, men jag kunde inte heller låta bli att titta ut - för det är ju ändå rätt vackert!
 Snacka om att vara förvirrad, rädd för åskan och blixten eller inte??? Jag tycker det är obehagligt, det är nog mer rätt ord för det hela!
Och det var ju en rätt så bra avslutning på en kväll i "skräckens" tecken - hade ju varit på "Spökvandring" på Kastellholms slott tidigare på kvällen. Pricken över i:et hade ju varit om själva åskvädret satt igång där - då hade man nog skitit knäck bokstavligt talat! Det var en ruggigt rysligt bra "spökvandring" - rekommenderar verkligen! Och eftersom det är sista vandringen ikväll, så får man vänta till nästa år då helt enkelt och hoppas på att det blir av ett år till...=) Jag tycker iaf att det var riktigt häftigt!

Vill passa på att gratulera min älskade vän Mi på födelsedagen idag - hoppas du får en underbar dag med nära och kära!!!=)

xoxo
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback