Påsk och semester!

Så har då första semesterveckan gått och jag känner mig om något ännu tröttare nu än innan...Trodde jag skulle vara pigg och utvilad efter en veckas semester men icke då - bara tröttare! Kanske för att man inte gör så mycket, och sover illa...men det är väl helgen som satt sina spår antar jag...=)
Första dagarna spenderades hos mina föräldrar och det var mysigt! En tur till Österbybruk för lite umgänge med en kär vän och mys med gudbarnet hann jag med, väldigt trevligt och uppskattat! Och lärorikt - jag fick ju möjlighet att köra motorväg för första gången!!! Det var roligt...=)
På skärtorsdagen bar det återigen av hemåt, och tydligen tänkte alla andra samma sak som jag: vi åker lite tidigare så slipper vi trängas...Hmmm...nja, inte riktigt sant, för det var en hel del folk och bilar som skulle över till Åland över påsken. Men det är bara bra!!!=)
Långfredagen spenderades utomhus i solen - härligt vårväder, så man måste ju passa på att njuta! Solen fortsatte att lysa även på påskafton och jag fick tillfälle att slå mig ner med en stor kopp kaffe och en bra bok i baden-badenstolen på balkongen - och det var varmt!!! Jättehärligt, och jag njöt för fullt! Kvällen avslutades med tjejmiddag och utgång på Arken, vilken slutade vid femtiden på morgonen...Lite tungt att kliva upp till Påskbrunch med släkten var det! Så påskdagen spenderades mer eller mindre i soffan, men det kändes rätt bra ändå. Solen lös ju med sin frånvaro så man måste ju passa på!
Sista dagen på påskhelgen har det pysslats och fixats och donats här hemma, sånt som alltid behövs göras...

För att summera årets påskhelg: det har varit riktigt bra och jag är nöjd och belåten!!!

Nu fortsätter ännu en semestervecka och lite planer har jag väl...=) Får väl se om jag åker en vända hem igen...Återstår att se helt enkelt!
Önskar alla en fortsatt bra kväll - på återhörande, kanske...=)

xoxo
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback