Bloggtorkan definitiv!!!

Ja det skulle man helt klart kunna påstå! Har inte haft mycket att delge omvärlden med tyvärr, för mitt liv går i ett just nu, känns som jag knappt hinner med mig själv...Eller det kanske är just det jag gör, jag tänker i stort sett bara på mig själv!
Det är en del på jobbet förtillfället, det mesta roligt och positivt, mycket med mitt privatliv, mycket med min fritid...Mycket i mitt liv helt enkelt!

Men i helgen tog jag det iaf väldigt lugnt, trots storbesök av tjejorna! Jag som annars brukar vara rätt stressad och nojjig när jag ska få besök, hade helt enkelt inte tid att bli varken stressad eller nojjig, utan tog det för vad det var...Och det funkade ju jättebra ändå! En helt underbart härlig helg med större delen av mina bästa vänner, några saknades förståss massor!!! Men vi hade en lugn, skön och härlig helg tillsammans. Jag och Jenny började dagen med att hämta upp Maria och så begav vi oss till stan, tydligen på shoppingrunda - för när vi åkte hem från stan så hade alla tre stora kassa med massa kläder, hur nu det gick till är för alla en stor gåta, allra helst för mig som ALDRIG nånsin i stort sett hittat något att ha på mig på den här holmen...men tydligen så fanns det massor nu! Ja ja lite nytt i garderoben är ju aldrig fel!
Sent omsider kom vi hem, till väntande Mi och Carola - stora kramkalaset började! Lite fika med kaffe/choklad och härligt god kladdkaka med fudgetopping, snack och skratt innan det propsades på en tur med bilen och "nyblivna" bilföraren (Nyblivna för vännerna: första träffen sedan jag tog mitt körkort). Sen en introduktion i Zumba varvat med matlagning. Kvällens middag: marinerad kycklingfilé i ugn, tsatziki, oliver, fetaost, härligt fräsch grönsallad med soltorkade tomater och rädisor samt hembakt bröd. Alla mätta och nöjda, fortsate kvällen med lite spel och film, blandat med marängsviss och chips och dip - helt enkelt en toppenkväll!!!=)

Blev lite tomt på söndagen när alla hade farit hem och Janne var ute på fisketur - men det var ohyggligt skönt att bara vara...men eftersom jag är som jag är så har jag lite svårt att bara vara så självklart hittade jag ju på massor att göra här hemma...=)
Veckan passerar snabbt - igår blev det en tur till Saltvik för lite mys och gos med gudbarnet Emma och umgänge med modern, min vän Sara. Väldigt trevligt att få sitta och prata och umgås och njuta av sällskapet! Du är välkommen tillbaka när du vill vännen!!!=)

Fortsatt repetion och övning inför sommarens stora projekt - Bentes sommarteater! Det är både spännande och nervöst men framförallt ska det bli skitkul!!! Jäktigt och intensivt, men sen är det semester!!!=) Eller ja, det är semester under tiden men sista veckan på stängningen undviker jag nog omvärlden och drar till föräldrarna i skogen för lite mental avkoppling...förhoppningsvis!

Nu så, lite update har jag delgett de få intresserade och på återhörande, helt enkelt!
//J

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter skönt att inte ha tid att bli stressad och nojjig!:) Trevligt med tjejträff föresten och god middag svängde ni ihop. Det vattnades i munnen när jag läste kyckling och tsatziki och allt vad det nu var. Låter så skönt med ensam-söndag. Blir liksom inte allt för många sådan när man har mannen och barnen men jag njuter verkligen i fulla drag om det någon gång händer.

Kram!

2010-04-25 @ 17:06:00
Postat av: Fia

Tjaba ska nog fara och kolla på Bentes i sommar. Låter urspännande att du är med=) Kram!

2010-04-26 @ 07:46:10
URL: http://skogsglantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback