Tapetsering påbörjad...

...alltså, jag och mina idéer! Jag hittar på en massa saker som jag vill ha gjort och då ska jag banne mig göra dem själv oxå! Sagt och gjort: i somras köpte jag hem färg och tapeter till sovrummet, som ville göra om. De har legat rätt länge i garderoben men för några veckor sedan slog jag till och började måla och när jag väl kom igång så gick det ju jättefort. Men sen försvann liksom gnistan och glöden och tapeterna blev liggande... Men nu fick jag ju för mig igår eftermiddag, att jag ville ha upp dem innan jag fyller år. Sagt och gjort - jag började igår! Jag har ALDRIG tapetserat själv förr, och jag har ju då valt en tapet som ska mönsterpassas. Hur lyckat är det då på en skala??? Ja ja, första våden revs ner efter att ha försökt och donat i x antal försök, sen gav jag upp! Men ska det baske mig vara så svårt? Nä, nästa våd skars till och sattes upp och den stannade där...=) Sen en till och sen en till...och nu är det snart klart! Jag blir stolt över mig själv och för att vara första gången så är jag faktiskt nöjd! Så missar här och där, fine, I don't care! Jag har gjort det själv - utan att bli alltför förbannad och nedslagen att jag gett upp, bara det är en bedrift!=) Bild kommer så fort jag är klar och fått allt fixat och klart i sovrummet!

Efter en tuff arbetsvecka så är det bara en ynka dag kvar, ser fram emot helgen. Ska ha lite kalas och bara ta det lugnt i min sambos sällskap, och nästa helg bär det återigen av mot Sthlm - denna gång för Kändisparty hos J!
Puss och kram och simma lugnt!
//J

Kommentarer
Postat av: Linda M.

Vad duktig du är!! Jag har alldeles för dåligt tålamod för sånt där, tror jag. Antar att jag skulle he gett upp efter den där första våden som revs ner... Väntar med spänning på slutresultatet!:)

Kram och trevligt helg i kalasandets tecken!

2009-09-18 @ 08:52:18
Postat av: Mi

Ska bli kul att se hur det ter sig...du har nog inte gjort några missar alls...

2009-09-18 @ 21:24:19
URL: http://mielmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback