20090901

Första september, så nu kan man väl säga att hösten är här! September räknas oftast som en höstmånad, fast det många gånger är så att denna månad är både varm och somrig. Och så är det ju dessutom världens bästa månad!!! (Undrar om det har något att göra med att jag fyller år denna månad, om 20 dagar rättare sagt? Och för den som inte visste det så gillar jag faktiskt att fylla år!!)

Två dagar på "nya" jobbet har passerat felfritt - känns bra och jag lär nog hitta min plats i sinom tid! Barnen har ännu lite svårt att se mig på den här avdelningen, när jag varit på en annan i 3 år, men de lär sig de med!=)
Imorgon väntar höstens första personalmöte och som alla vet kan det bli rätt spännande! Mycket som ska diskuteras och tas upp, förhoppningsvis går det smidigt och smärtfritt!

Träning idag, känns lite i kroppen att jag hållt på hela helgen med målning och doningar för mina ben är inte i bästa form - träningsvärken i baksida lår är enorm!!! Och inte lär det väl bli bättre efter dagens träningspass heller...=) Men det ska kännas att man arbetat eller hur?=)

Tiden räcker inte till, det känns som jag inte hinner med allt som jag skulle vilja hinna med...jag skulle vilja fixa klart sovrummet, fixa iordning mitt "hobbyrum" och komma igång med scrapbookingen igen, sitta här och fixa bilder och liknande på Photoshop och dyl., blogga, chatta och däremellan umgås med vänner och bekanta, familj och nära...Jag är bara en människa, man kan inte vara överallt samtidigt...hur mycket man än vill!!!
Har ett 30-års kalas nästa vecka som jag gärna skulle gå på men jag vet inte om jag orkar med riktigt, om tiden räcker till...det blir alltid så intensivt och stressigt och jag tror inte att min mage klarar det riktigt...Men jag ska fortsätta att tänka på saken och se vad jag kommer fram till!

Nu ska jag bänka mig i soffan en stund innan jag kryper till kojs!
Fortsatt trevlig kväll!
//J

Kommentarer
Postat av: Linda M.

Ja, hösten är här, så är det bara. Men vi hoppas på många fina höstdagar och inte bara regn och rusk.



Huga ja! Det var jobbigt med träning igår! Körde så hårt på core så när det var dags för box var jag alldeles skakig i både armar och ben! Kommer att ha skön träningsvärk nu några dagar framöver...



Promenad nån kväll? Hör av dej om du vill ha sällskap, jag försöker gå så ofta jag hinner. Men ibland är det skönt att gå själv också och rensa tankarna lite på samma gång.

/L

2009-09-02 @ 10:09:36
Postat av: Linda M.

Äsch! Jag skulle ju länka till min blogg så du kan gå in och kika om du vill. Gör det nu i stället!

/L

2009-09-02 @ 20:29:57
URL: http://elmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback