Underbar helg!

Det är vad jag har haft i helgen, en helt underbar helg! Jag har spenderat den tillsammans med min sambo och vi har haft det så bra: en liten miniweekend till Uppsala med shopping, teater och övernattning på hotell!

Det var precis vad vi behövde bägge två tror jag - en liten stund bara för oss själva! Trots att vi inte gör så mycket, så gör vi inte så mycket tillsammans. Det är sällan som vi kommer bort och bara kan vara så den här helgen var verkligen helt underbar! Lite bättre väder på lördagen hade varit att föredra så man rikigt hade kunnat utforska Uppsala (där jag typ aldrig har varit trots att jag är uppvuxen 4-5mil därifrån). Men istället utforskade vi Ikea, och det är helt ok det med tycker båda två!
På eftermiddagen checkade vi in på vårat hotell och gick till vårt rum, ett jättefint och fräscht dubbelrum, alldeles lagom för oss!
Sen väntade middag på hotellets restaurang tillsammans med några andra i sällskapet som vi åkte med, och det var trevligt och smakade bra. Lite väl i minsta laget, tror att jag fick en si sådär 5-6 klyftpotatisar. Visst säkert helt ok, men för min sambo som är lite större i maten än vad jag är så räckte det inte så långt. Men desserten var ju himmelsk: kladdkaka med hallonsorbet och hemlagad kolasås! Mäktigt men gu´så gott!!!
Sen var det dax att bege sig till Uppsala Stadsteater och "Hantverkarna", en nyskriven komedi om  livet i stort, kan man säga. Den var bra och intensiv och många skratt blev det.
Men inte slutade kvällen där heller! Efter teatern gick vi genom stan till en bio där vi till slut bestämde oss för att se "Sommaren med Göran" - inte ett helt fel val tycker jag, för jag skrattade så jag nästan grät, den var rolig, och sorglig och lätt. En glad film helt enkelt!
Sen tog vi oss en liten promenad tillbaka till hotellet där vi till sist bestämde oss för att stanna på rummet, dagen hade varit lång och vi var bägge två nöjda och belåtna!
Söndagmorgonen väntade med en stor härlig hotellfrukost, mumsfilibabba! Jättegott och fräscht och massa saker att välja mellan - precis som det ska vara!
Sen väntade shopping på Gränby centrum innan det var dax att åka till Grisslehamn och åka hem igen.
Jag är verkligen jättenöjd med helgen, det enda som jag är lite bitter över är att jag inte shoppade mer på Ikea, när vi ändå hade en hel stor buss med oss!!! Ja ja, vi får stå vårt kast nu bara!

Detta är något som jag verkligen rekommenderar andra att göra, det är inte alls fy skam och som sagt, man hinner göra väldigt mycket om man vill det!
Nu säsongsstart på CSI!
xoxo
//J

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som en riktigt najs helg det där! Skönt att komma bort och göra något annat än det vanliga.

2009-10-21 @ 14:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback