Lugnt och skönt - i rasande fart...

Helgen har gått fort, i rusande fart som alla dagar nu känns det som...Jag hinner inte alls med!

I går talade min älskade sambo om för mig att: "idag är det precis två månader till julafton". Jiipppi, hipp hipp hurra! Jag har inte tid!!!! Vem ska förbereda den då, vem ska införskaffa alla julklappar och se till att det faktiskt blir en jul i år igen???? Ja du, det är den stora frågan! Och det är väl dax nu då, att börja fundera över vart vi ska fira julen iår...om rätt ska vara rätt så borde vi fira den som mina föräldrar. Men känner jag min sambo rätt så blir han hemma...men jag åker...Så får det blir, så länge vi inte har barn så är det väl ok antar jag...=)
Ja det är ju inget som jag behöver bekymra mig om i dagsläget, det är massa annat som först ska bli klart!
Men så klart måste man ju så smått börja planera och fundera, julklappar och sånt som ska vara...barnen blir bara större och större och kräver mera...det är inte som när man själv var barn, när man faktiskt lekte med leksaker upp i ganska hög ålder, iaf jag...=)



Men mitt största problem för tillfället är nog vad jag ska hitta på till min sambo i 30-årspresent, Han är inte den lättaste att hitta på något till, dessutom har han verkligen inga förslag att komma med...Tro mig, jag har frågat i säkert ett halvår...Men något ska jag väl kunna hitta på antar jag!=) Har ju så klart mina funderingar men jag blir lite velig, ska jag eller ska jag inte? Vi får se helt enkelt! Men något blir det ju så klart!

Igår snusade jag på liten bebis, jättesöta lilla Emma, mitt nya gudbarn! Var till Saltvik på kalas för hennes mamma, som fyllde gammal, närmar sig med stormsteg min ålder och det känns ju alltid bra! Som alltid lika trevligt att träffa dem S & H, blir tyvärr alldeles för sällan men så är det med skilda liv och länder... Men vi ses snart igen, på dopet!!!=)
Det var så härligt att hålla lilla livet i famnen, så lätt och så liten, och så nöjd...nästan hela tiden...=)

Lördagkvällen fortsatte i lugn och skön anda - god mat och dryck, film och mys hela kvällen!
Söndagen är bara grå och trist, mörkt hela dagen...Det märks att det är höst på riktigt nu! Det blev ändå en relativt lång promenad på dagen, det är trots allt väldigt skönt ute. Och lite luft behöver man ha för att orka jobba hela eftermiddagen(planering och pluggande, samt middagsförberedelser).
Men kvällen är fri för tv och film - vi gillar film ska jag tillägga för den som inte har förstått det!

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!
xoxo
//J


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej gumman!



det var jättekul att träffas. Som du skrev blir det tyvärr inte så ofta, men vi ses på dopet! ler



KRAM

2009-10-26 @ 09:43:08
URL: http://luciferangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback