Om man skulle...

...ta och sätta igång med allt det där som man skulle göra idag då!!! Men nu känns det som det snart är läggdax, så då får jag väl lov att lägga det åt sidan ännu en dag...som att jag skulle hinna med mer imorgon då! Ha, det är skrattretande! Men som sagt, det är en hel del som ska göras... Förra helgen hade vi kalas för J som fyllde 30 förra veckan, då med alla vänner som bjudna gäster. Men så klart vill ju släkten oxå fira honom så det är tid för det denna helg! Och jag ska göra smörgåstårtor...hade jag tänkt mig iaf...för det har J önskat sig. Och då gör jag ju så klart det - allt för min älskling!=)
Men det är så mycket annat runt omkring som oxå ska fixas, och jag vet inte hur jag ska hinna med allt...som vanligt...men som vanligt kommer jag att hinna med allt, med en stressad mage som resultat...Det får jag helt enkelt stå ut med - det lugnar ju ner sig så småningom!

Bara för att  börja stressa inför något nytt: julen!
Fast iår tror jag att jag har bestämt att jag struntar i att stressa, utan tar det som det kommer. För det blir nog jul iår ändå!=)
Men lite julfeelings börjar man ju få, det närmar sig första advent och lilla jul med stormsteg! Och idag satt jag och kollade lite tidningar med julinspiration och recept, snacka om att man får massa idéer om vad man skulle vilja göra och vilja baka och laga - mums fillibabba!
Och säkert kommer jag att göra en hel del, jag gillar ju att fixa och dona, även om jag inte får äta det själv så kan jag ju ge bort...=) Det är ju alltid uppskattat!
Så ni kan ju garanterat vänta er ett och annat recept, på allt gott som jag planerar att göra!
Och hur mysigt är det inte att få se alla julstjärnor och ljusstarkar i husens fönster, lysa upp i mörkret? Jag riktigt längtar!!! Tänkte förbereda lite för det i helgen, då jag tyckte mig ha lite mer tid än annars, tvätta fönster och byta gardiner och så. Men insåg att kanske är det lite att ta i att sätta upp julgardiner två veckor före första advent??? Så jag väntar nån vecka till...sen åker de upp!!! Hela fadderullan: julgardiner, stjärnor och ljusstakar!=)
Jag är uppväxt med en mor som har haft ljusstakar/stjärnor i alla fönster, då menar jag ALLA fönster (förutom badrumsfönstret faktiskt!) Och jag är lite likadan, jag har nog en stjärna eller ljusstake i alla fönster jag med...Men jag tycker det är fantastiskt vackert! Och iom att dessa kommer fram så vet man att man går en ljusare tid till mötes!

Måste nog börja pyssla lite julkort...KUL!!!
xoxo
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback