Valborg och 1:a Maj!

Valborg har varit och maj har börjat sin startsträcka mot sommaren! För när sköna maj har kommit är det inte länge kvar: Sommaren är i antågande och närmar sig med stormsteg! Längtar så klart massor!

Helgen spenderades i härliga Garpenberg tillsammans med goda vänner och bekanta. Efter en spännande börjar på dagen så blev det lugnare och jag kunde slappna av, efter mycket om och men. Det är helt och hållet mitt eget fel, när jag är så uppe i varv och inte tänker för fem öre...Då kan det bli som det blev! Men det ordnade sig och jag kom fram, lagom till middagen!
Linda hade dukat upp en härlig buffé med allt möjligt smått och gott och till allt detta god så slank det även ner lite vin och det var inte alls tokigt! Lite singstar, mer vin och härliga vänner - vad mer kan man begära? Kvällen avslutades mot fyra-tiden, då var alla rätt trötta och möra och färdiga för sängen!
1: maj bjöd på strålande solsken och härlig värme. Efter en härlig frukostbuffé tog vi oss en promenad till ett gammalt kalkbrott där vi skådade salamandrar, paddo och grodor och avnjöt en härlig fika! Flickorna hade vi hämtat upp på vägen och de var strålande glada och pigga och på gott humör. Härliga tjejor!
Väl tillbaka hemma, slog vi oss ner på gräsmattan i solen och njöt av tjejornas ståhej och lek innan det var middagsdax. Måste ju passa på att sitta utomhus när man kan, så det gjorde vi ju så klart! Hur mysigt som helst! Resten av kvällen spenderade faktiskt på altanen, lite snacks, kaffe och tjej-tjatter! Härligt så det förslår!
Det enda som saknades var Mi, som varit tvungen att sticka iväg på dagen till jobbet...Vi tänkte på dig hela kvällen vännen och saknade dig! Men det går fler tåg, snart ses vi alla igen! =)
Dagarna går så fort när man har så trevligt och snart var det dax att fara hem...Hela lördagen spenderade jag på tåg, buss och båt, innan jag väl var hemma, strax efter 11...och det tog inte länge innan jag sov sött i min egen säng!

Tänk så glad man kan bli av att få spendera några härliga dagar i sällskap av sina vänner? Jag kan inte skatta mig nog lycklig över de vänner jag har, de är helt enkelt bäst och jag saknar dem så när jag inte kan träffa dem exakt när jag vill och känner för det...Att bara träffas över en fika eller en promenad på kvällen...det funkar liksom inte i det läget som jag befinner mig i: jag boendes på Åland och de överallt i Sverige... Självklart har jag vänner på Åland oxå, eller nja, jag ska inte säga många vänner men många bekanta. Ett fåtal vänner på den här holmen - och de jag har värnar jag om.
Jag hoppas bara att de vet hur mycket de betyder för mig, jag vet att jag inte är världens bästa på att höra av mig och jag talar inte alltför ofta om hur mycket jag tycker om dem men nånstans säger det mig att de vet om det, i alla fall liksom!
Passar på här och nu: till mina vänner! Jag är så glad över att ni finns i mitt liv, ni betyder så mycket för mig och jag saknar er och tänker på er varje dag!
Inte att glömma, min älskade Janne! Han är min vägg, det är han som får ta allt - all skit och all glädje, alla tårar och all ilska. Jag älskar honom för att han finns där för mig alltid!

xoxo
//J


Kommentarer
Postat av: Julia

Glad att du finns i mitt liv med, även fast vi inte ses för ofta....

Kram kram

2009-05-10 @ 18:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback