Irritationsmoment

Så slut man kan vara efter en natt utan sömn! Det är som att gå omkring i ett töcken, jag bara är i stort sett...Har försökt att sysselsätta mig hela dagen för att inte somna för att jag ska kunna somna ikväll - och jag har lyckats! Snart är det dock sängdax, för nu orkar jag inte så mycket mera...
Anledningen till att ajg inte sovit är den förbenade hostan som har bosatt sig i mig - det bara killas och retas i halsen, det är sååå irriterande! Hostmedicin, halstabletter och vatten: det enda som hjälper!

Helgen annars har varit lugn och skön - lite för lugn faktiskt... Jag gillar att ha något inplanerat till helgen så jag slipper bli så rastlös. Men i ett par helger nu så har det varit ganska dött på planer...och jag är något rastlös. Enda anledningen till att jag stått ut denna helg är nog för att jag är förkyld och inte riktigt haft samma ork...det är nog tur det för annars hade nog min sambo kastat ut mig!
Men nästa helg är det planer på G och helgen efter det bär det av till Kroatien en vecka. Och sen är det midsommar! Och då ska hela gänget komma hit - undrasch vad vi ska hitt' på då? Lite stångresning, middag vid vattnet och härligt sällskap - då är jag nöjd!
Så jag ska väl inte klaga på mina oplanerade rastlösa helger antar jag, utan vara nöjd och belåten när jag får lite "vila"... Men snart är det semester, fem härliga veckor att spendera på att göra absolut ingenting! Eller? Ja nånting ska jag göra: kryssning till Riga och Visby, släktträff med Jannes släkt och så ska jag försöka ta mig över till moster och kusiner...Sen är semestern snart slut...Usch, inte kul att tänka så när den inte ens har börjat än!

Solnedgång på gång, himlen är härligt orange och jag tror minsann att det för en gångs skull är vindstilla - härligt härligt! Borde kanske ta sig ut en kort sväng eller nä...sovdax!
Kramar!
// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback