Kroatien - ett helt underbart resmål!



Tänk att det redan gått en vecka sen jag kom tillbaka från Kroatien! Skulle ju gärna ha stannat några dagar till, det hade inte alls varit helt fel! Speciellt inte när man landade och insåg att värmen helt flytt både Sverige och Åland...Men förhoppningsvis har den kommit för att stanna nu!

Kroatien...vad ska jag säga? Helt underbart! Trevliga människor, mycket historia, härligt badvatten (förutom de vassa sjöborrarna!)  Kroatien kan jag definitivt tänka mig att återvända till nån gång, absolut!
Vi bodde på en hur fräscht lägenhetshotell som helst, Splendid heter det och ligger i Pula. Nytt, fräscht och framför allt STORT! Vilken terass vi hade - helt underbar med världens utsikt! Vi är definitivt nöjda! Maten är nog helt bra, det är bara jag som är kinkig och inte riktigt vågar prova den inhemska maten, jag vill ju gärna veta vad det är jag äter...Men den är säkert helt bra, det betvivlar jag inte!
Inga sandstränder dock, vilket jag gillar, utan klapperstenstränder eller klippor. Vilket innebär sjöborrar så man ska ha badskor på sig, något jag verkligen rekommenderar för jag missade den biten och klev på en sjöborre...och det gör ont, eller inte, men man får stickor under fötterna...och det är ju aldrig kul!
Poolen var enorm och poolområdet var väldigt trevligt med musik, trevliga människor och bra mat!
En dag åkte jag och Maria till Venedig! Det var häftigt - bara 3 timmar bort med katamaran så var vi där! Vi såg gondoler, "båtbussar", taxibåtar, vattengator och små gränder och fick smaka på den italienska maten: för min del blev det pizza och det var precis som vilken pizza som helst i stort sett, inget märkvärdigt alls. Men nu har jag testat det i alla fall!
Jag är glad att jag gjorde den utflykten, tror att jag hade grämt mig annars.
Vi åkte även på en båttur i den kroatiska skärgården runt Pula och det var oxå trevligt. Vi fick se och höra en massa och även lite tid till shopping och bad. Det är ju aldrig helt fel!!!

En vecka går så fort, men det är ett skönt break från jobb och sitt vanliga liv. Undrar vart det bär av nästa gång, måste ju börja planera!!!

Tack tjejor för en underbar vecka!
Kram!
//J

Kommentarer
Postat av: Fia Blomroos

Det ser och låter som ni haft det fin fint:)

Ni reste i rätt tid, när skitvädret var här. Ser underbart sjönt ut på bilden. Kram Fia

2009-06-23 @ 08:23:14
URL: http://skogsglantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback