Weekendkryss med Birka Paradise



I fredags morse bar det iväg - mot Sthlm och sen vidare till Riga och Visby!
I Sthlm kom vårt sällskap på, Marie och Daniel och när vi alla var installerade i våra hytter drog vi oss till Club Copacabana där gruppen MIlda makter showade, dansade och sjöng för oss. Det var en höjdpunkt, iaf för mig som verkligen älskar sånt där, helt underbart! De är verkligen jätteduktiga! Mot kvällningen var det dags för middagsbuffé och de flesta vet vad det innebär - jo att man äter för mycket, alldeles för mycket! För man måste ju smaka på allt och lite till...*ler* Men det får man ju lida för sen, för man blir ju alldeles stinn i magen...och så har det varit hela helgen, pust!
 
Kvällen avslutades med karaoke, och ja, jag sjöng faktiskt oxå och det gick förvånansvärt bra tycker jag själv!=) Jag är glad att jag vågade, har ju alltid haft backup av Carola varje gång jag sjungit karaoke nästan...=)

Tidigt nästa morgon klev vi upp för att njuta av den goda frukostbuffén, jag bara fullkomligt älskar den! Mätta och nöjda drog vi oss en tillbaka till hytterna för att slumra in nån timme till innan det var dax att lägga till i Riga. Väl i Riga så for jag och Janne på en liten guidad rundtur runt staden medans M & D strosade iväg själva (D har varit i Riga förr!). Men vi möttes upp efter ett par timmar och tillbringade resten av dagen tillsammans i Riga. Varmt och skönt och riktigt trevligt!

Tillbaka till båten för lite återhämtning, uppfräschning och sen var det åter dax för lite show med Milda Makter och därefter middag. Och återigen blev vi alla alldeles för mätta! Otroligt att man aldrig lär sig!!!
Även denna kvällen avslutades med karaoke, men ingen sång för mig...En gång får räcka, vi ska inte utmana ödet!=)

Söndagen spenderades i Visby med start med en guidad tur på Nordvästra Gotland, bland annat med ett stopp på Krysmyntagården, en örtträdgård nån mil norr om Visby. Därefter några besök i några gamla kyrkor för att sen bli avsläppta i Visby där vi antog oss en lunch och en väldigt god, och stor glass! Strosade runt bland Visbys kullerstenstäckta gator och tog oss sakta men säkert tillbaka till båten. En väldig trevlig, solig men kall dag i Visby blev det!=) 

Även denna sista kväll avslutades med bejublad show med Milda Makter och därefter en Medelshavsbuffé och Karaoketävling (och nä, jag deltog inte!) Lite sång, lite dans och lite underhållning och livet är tiptop, precis som det ska vara!
För att summera hela helgen kort: det har varit en kanontrevlig helg med god mat, gott dricka och väldigt trevligt sällskap!!!
Tack för det M & D - det kan vi göra om tycker jag!=)

xoxo //J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback