Släktbesök och Öspelen!

Det är till att hålla igång hela tiden, inte en dag får gå utan planerad aktiviet!
Helgen bjöd på finväder, verkligen och det måste man ju bara passa på att njuta av till max!
Lördagskvällen spenderades på 30-årskalas med god mat, vin och trevliga människor - en toppenkul kväll helt enkelt. Framåt småtimmarna var det dax att försöka ta sig hemåt, efter att ha blivit halvt ihjäläten av myggorna. Men som sagt, en väldigt trevlig kväll!
Söndagen spenderades på sjön! Vi packade en korg med lite picknick och tog filten med oss och drog iväg ut med båten - så härligt! Tog iland på nån liten holme där vi myste, solade och bara njöt! Det är livet det på en pinne!=)

I måndags fick vi storfrämmande! Min moster med hela sin familj och mina föräldrar anlände vid sextiden och efter att ha installerat sig i lägenheten och konstaterat att vi har det VÄLDIGT varmt beslöt vi oss för att ta oss ner till något lämpligt badställe. Det blev Bovik och det badades och svalkades rejält! Härligt efter en varm dag på jobbet faktiskt!
Eftersom jag jobbade när jag hade mina släktingar på besök så fick de sysselsätta sig själva - tur att mina föräldrar var med så de kunde visa dem runt lite på ön och hitta på lite saker, pappa är ju rätt så bra på att hitta omkring liksom! När jag kom hem så kom även de hem efter en heldag sightseeande på Åland och då var det åter dax för BAD!!! Denna gången bar det av till Ålands riviera, enligt mig, Degersands havsbad! Väldigt fin sandstrand och härligt långgrunt bad med sandbotten, men kallt vatten dock... Enda nackdelen kanske, för övrigt tiptop! Och det fick helt klart godkänt av samtliga tror jag!=)
I onsdags for de alla hem och det blev tyst och tråkigt i lägenheten...och en mindre depp kom över mig... Det blir alltid så, antigen när jag åker hem från mamma och pappa eller när mamma och pappa åker härifrån, det är väldigt tungt tycker jag och inte alls kul!
Så för att slippa tänka så mycket på det så bokade jag mig en flygbiljett till Vasa, så jag får spendera en vecka med mina kusiner, moster och N och morbror och mamma och pappa!

På Åland pågår just nu för fullt Öspelen - ett sportevenemang alla öar emellan! En faktiskt väldigt stor tillställning och väldigt kul! Hela Åland är aktiverat och deltagande och det kryllar av människor från när och fjärran. Det är så kul! Hela Åland lever liksom upp på sommaren - det är helt fascinerande!

Och nu har jag jobbat sista dagen  - nu är det dax för semester!!!=)
Och den startar med en kryssningsweekend till Riga och Visby med Birka Paradise tillsammans med min älskling, Marie och Daniel!
Det har jag sett fram emot länge, att få umgås med Mi och Daniel, förhoppningsvis lära känna honom lite mer! Det ska bli så kul och vi ska ha så trevligt!
Så vi hoppas ju så klart att vädret håller i sig, och om jag ska tro på Aftonbladet så verkar det åtminstone så, så vi håller tummarna stenhårt!!!

Dax för mig att krypa till kojs, har varit en lååååång dag!
//J 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback