Semesterarbete!

På semester i Replot betyder arbete egentligen!!! Kom i tisdags eftermiddag och jag startade min semester med att shoppa loss ordentligt, enligt mig. Två klänningar/sommartoppar och ett par skor och lite annat smått och gott! Så jag är rätt nöjd med det!
Sen barnvakt åt mina kusiner, deras föräldrar skulle ge sig på det mest befängda att springa 6km! Jobbiga människor - vad är det för fel på att promenera???
Vilket fall som helst så, var jag och mamma barnvakt åt Erika, Isak, Emilia och Ebba. Det lektes och skojades massor! Jag fyllde barnpoolen med vatten och ungarna blev alldeles tossiga - bada är ju det bästa som de vet!!! Kul hade vi och de badade tills de såg ut som små russin allihopa!=)

Igår startade dagen med en promenad, väldigt skönt och en fika hos mammas kusin som för tillfället  befinner sig i sitt båthus som de gjort om till sommarstuga typ. Sen kom jag på att morbrors altanräcke behöver putsas upp lite...Sagt och gjort: järnborsten kom fram och jag började putsa. Sen började jag måla, för det behövdes ju oxå! När jag väl gjort allt det så var kvällen kommen och dax att ta paus. Och det blev lite kortspel med morbror, mamma, pappa och mammas kusin med man - väldigt trevligt, fast jag kom sist...=)
Och jag insåg ju när jag hade gjort klart altanräcket att även trappräcket vid ytterdörren behöver putsas på, så det blir väl till att göra det idag då antar jag!!!=)
Bara jobb, jobb och åter jobb! Men det är kul - man måste ha nåt att göra oxå, inte bara sitta stilla och dåsa...=)

Jag är sååå glad, att äntligen ska vi göra oss något eget att vara i när vi kommer hit. De sista åren har det varit en massa pusslande hit och dit med vart vi ska sova och så vidare, för vår "stuga" brann ner för några år sedan och sen dess har vi mestadels varit hos moster med sin familj. Men den famijen har växt sig relativt stor genom åren och det blir lite trångt om utrymme.
Men nu är det så äntligen dax - vi ska bygga oss en liten stuga granne med morbror! Och jag trodde det skulle bli en liten stuga på ca 30kvm, men icke sa nicke, det blir en stuga på ca60kvm! Med loft!!! Så jag är så lycklig! Jag ser sååå fram emot att vara här på somrarna, i "min" egen lilla stuga...Med förhoppning om att kanske nån liten vän har lust att komma och hälsa på nånting!!!=)

Nu är det dax att börja arbeta - räcket väntar!!!
Kram på er!
//J

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej!

Vad roligt att ni ska bygga er egen stuga! Minns så väl då ert mysiga tillhåll brann ner...

Jag kommer gärna förbi när tillfälle ges och man själv är i krokarna...

Kram kram

2009-07-18 @ 18:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback