Blåbär i stora lass!

Det finns verkligen massor av blåbär i våra skogar just nu! Jag är egentligen inte en bärplockare, har aldrig varit och kommer säkerligen aldrig att bli. Men ikväll fick vi för oss, eller jag fick för mig, att vi skulle ut och plocka lite blåbär. Sagt och gjort: på med gummistövlarna och en hink i handen och iväg vi for!
Och när vi kom till skogen där vi tänkte att vi skulle plocka bären såg vi att hela skogen var smockfull av blåa bär och inte så små heller! Helt otroligt! En sån här gång skulle kameran verkligen ha varit med - jag tror jag aldrig sett så mycket blåbär!
Vi insåg när våra två små hinkar var fulla och min rumpa helt sönderbiten av alla myggen, att vi helt enkelt få ta oss ut i skogen en gång till och plocka lite mer blåbär, fast den gången lånar vi svärmors bärplockare: går betydligt fortare då!
Så imorgon ska jag slå till och göra den där New York Blueberry Cheesecake som jag har recept på, måste ju testa och se vad det är för nåt! Jag meddelar hur den smakar när den är klar och uppäten!=)

På återseende!
xoxo//J

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja de säger att det kommer att bli ett otroligt bärår i år. HÄRLIGT! ler

2009-07-23 @ 13:31:23
URL: http://luciferangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback