En ensam kväll...

...hemma...det ska jag ha det! Och det är inte ofta måste jag tillägga så jag njuter verkligen av den här stunden. Än så länge...blir väl ganska snart rastlös och irriterad för att jag inte har något att göra eller ingen att hälsa på, eller prata med...
Janne är på pappakonjak, ja det är en åländsk tradition tror jag, jag hade inte hört talas om det innan jag träffade Janne...Det är så att när någon blir pappa så bjuder denne in sina kamrater på en konjak för att fira sitt nya barn. Detta brukar oftast ske ganska snart efter barnets ankomst, när modern fortfarande är kvar på BB, men i detta fallet och i många andra fall i vår vänskapskrets så är pappakonjaken lite senare...eller inte alls. Det är ju oxå ett alternativ, eftersom det inte är ett måste!
Men mammorna då undrar ni? Ja den som det visste...de får väl hitta på något eget istället, som en mamma-saft eller nåt...*ler* Men jag har inte varit på någon sådan heller!

Annars händer det inte så mycket i mitt liv...rätt trist just nu tyvärr...jag är mest hemma..känns det som...Men det är väl vad jag själv gör det till antar jag. Det är bar det att det inte händer så mycket på Åland överlag den här årstiden. Sen blir det fullt upp i sommar istället, så man inte hinner med allt som man skulle vilja göra då...det är ju lite synd...
Det som jag har att se fram emot just nu är Midvintermiddagen (kommunens personalfest) som går av stapeln på Arken 31 jan. Middag och lite roligheter, brukar alltid vara kul! Sen Melodifestivalen i Leksand 21 feb, något jag ser fram emot verkligen. Men det största är nog när mina tjejor ska komma och hälsa på mig, jag verkligen längtar och håller tummarna för att det blir när det nu är tänkt!!! Så ja, månaderna kanske går fort ändå...som en kollega på jobbet sa förra veckan: Snart är det påsk! Och då har vi just haft jul! Men det stämmer nog, tiden går sååå fort! Och efter påsk väntar ev lit semester, får man hoppas ialla fall! Eller kanske något annat kul...*ler* Bara håller tummarna för att allt ska gå enligt planen! Och sen väntar ju sommarsemestern...Men oj, vad långt fram jag var nu! Bäst kanske att ta en vecka i taget...*ler*

Ja nu ska jag väl ta och njuta av min ensamhet lite...är faktiskt lite tyst här...*hmmm* Och jag som inte gillar mörkret...nä nu trissar jag bara upp mig...ska ta och göra lite nytta kanske: ta ner ljusstakarna och stjärnorna, eller var det kanske i tisdags som man skulle gjort det? *ler*

Ha en bra fredagkväll allihopa!
XOXO//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback