2009 - ett nytt år med nya förväntningar...

Ja det är väl vad det nya året innebär, ialla fall för mig. En massa förväntningar på vad som komma skall men som sedan inte går i uppfyllelse, eller? Det beror säkert mycket på hur jag själv väljer antar jag...
Nyårsafton började på jobbet, några barn hade vi trots allt och konstaterade snabbt att vi är nog det enda dagiset på hela Åland om faktiskt har öppet på nyårsafton. Och underligt nog blir alla så förvånade när jag säger att vi har öppet på nyårsafton - men ni ska ju faktiskt ha era barn på dagis ju, varför bli så förvånad??? Ja underligt är det ialla fall...Men helt ok, det var en lugn och skön dag som slutade rätt tidigt trots att jag stängde. Så jag kom hem i rimlig tid, hann ta det lugnt, prova kläder och duscha innan det var dax att knalla iväg. Iår bjöds det på middag hos svågerns och svägerskan, efter vissa påtryckningar från min sida tror jag. Jag hade lite med det hela att göra faktiskt...Så därför ansåg jag det som min plikt att åtminstone stå för efterrätten: kladdkaka blev det. Så sagt och gjort, det ordnade jag!
Middagen serverade med en toast på svartbröd med rökt lax och en romsås. Till varmrätt var det potatisgratäng med dubbelmarinerad oxfilé och grönsaker samt hembakt bröd. Och då efterrätt serverades varm kladdkaka med vaniljglass och marinerade jordgubbar. Mumsigt värre så klart! Vi hade riktigt trevligt måste jag säga, över förväntan! Smälldes raketer gjorde det oxå, tidigare för barnens skull. De jublade och ropade: "En gång till!" Så jag tror att de åtminstone var nöjda med kvällen! Sen fortsatte vi kvällen en stund till med att spela lite spel och prata. Väldigt trevlig! Vi avslutade vår kväll med 12-slaget och att se på när alla andra runt omkring smällde sina raketer. Efter det tackade vi för oss, när vi ändå var påklädda så slapp vi klä av oss och på oss igen...Vi vandrade hem i natten och tittade på den stjärnklara himlen, väldigt vackert!

Tre dagar in på nya året har gått och inte vet jag...har inte hänt så mycket än...Vackert väder med strålande solsken, klar blå himmel som verkligen inbjuder till  promenader. Och det har jag tagit, så himlans skönt! Och i natt har det snöat så det är relativt vitt överallt och gradtalet ligger på ca -10, Jättehärligt! Hoppas det håller i sig nu bara!!! *håller tummarna*
Ikväll vankas det tacomiddag hos oss, Maria är barnfri och ville hitta på nåt. Jag sa att vi kan ju äta middag först så får vi se sen var kvällen slutar. Om jag känner Maria rätt så slutar den på krogen...hmmm...får se om jag är så intresserad bara...=) Efter lite vin vet man aldrig!!!

Det nya året ja...Vad har det att bjuda på då måntro? Säkert en hel del men för tillfället tror jag att jag håller några planer för mig själv, då är det ingen som kan säga i slutet av året att jag inte gjort det jag åtagit mej att göra...Bättre så, då är det bara jag som kan skylla på mig!
Jag ser fram emot en tjejkväll hos mig ialla fall, med alla nära vänner närvarande! God mat, trevligt sällskap, vin och lite Singstar - hur låter det tjejer???
En sak ialla fall som jag hoppas att det nya året har att bjuda på!!!

Nu är det dax att förbereda lite inför kvällen, allt gott mina vänner!
xoxo//J 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback