Midvinterfest!=)

Japp, det ni! Det har jag varit på i helgen och det var riktigt trevligt. Iaf så tyckte jag det, även om jag hört andra omdömen med...Men det var inget som var trist på hela kvällen, förutom Marias kullerbytta i trappan då...Men annars var det en riktig toppenkväll! Eller så var det för att jag var på festhumör och verkligen såg fram emot den här kvällen...ja det kan ju diskuteras helt enkelt!
Började iaf med förfest hos en arbetskollega i stan, en lugn och stillsam tillställning men väldigt trevligt. På denna förfest delade jag och Maria på en flaska vin och blev några dagar senare ifrågasatta hur mycket vi egentligen drack på denna förfest, för vi var tydligen väldigt på G redan när vi kom till Arken. Eller det var snarare Maria som blev ifrågasatt, men jag blev ju det oxå då när vi faktiskt drack exakt samma mängd innan i kom till själva festlokalen...ja ni förstår säkert vad jag menar. Men en halv flaska vin, vad är det i det stora hela?
Ja, so be it!
Väl på plats intog vi våra platser, så klart bordsplacering på en sådan tillställning(samtliga anställda och förtroendevald i kommunen var inbjudna). Vi såg ganska fort att vi fick sitta tillsammans, vi från förskolan...Och det tyckte jag var trevligt!
Förrättsvinet serverades och även förrätten, sedan vidare till varmrätten med lite mer röd vin, mums! Till desserten inmundigades kaffe och en Baileys, ännu mera mumma!
Under denna middag så var det även snapsvisor och annan underhållning, bland annat en tävlig som gick ut på att skriva en tacksång med några bestäma ord/fraser i. Dessa ord/fraser var: pekpinne, krita, matte, rast och tack för maten. Lagen indelades och efter en viss tid skulle dessa sånger även framföras. En jury bestående av fem olika personer skulle sedan utse en vinnare. Och vinnare: Klaralunds daghem!!!! Så klart! Nä kanske inte, men tävlingsinriktade som vi är så blev vi självklart väldigt glada och lyckliga över denna vinst. 
Sen var nog det hela över egentligen men festen fortsatte så klart hela natten, när man ändå är på krogen liksom!=)
Mer drinkar, glatt sällskap och fina bitar - kan det bli bättre? 
Halv 4 tyckte vi att det var bra för denna gång och begav oss hemåt...Det var väldigt skönt att krypa ner i sängen då måste jag medge. Kanske inte lika kul att vakna för huvudvärken som infann sig då var inte att leka med....Tur att den gick över i ett naft och söndagen fortsatte sin gilla gång!

Och en ny vecka har börjat och även snart gått till ända...jag hinner inte med...
Igår bowlade vi, herre gud vad kul! Och vilken träningsvärk jag har i benen och rumpan idag...inte att leka med! Men det var grymt kul och vi bokade en ny tid på en gång, lika bra liksom!
I helgen bär det av hemåt, det ska bli skönt och trevligt att träffa mamma och pappa och Sara och Andreas och så klart fasters gullefjun Leonardo, har inte sett honom på två månader, håller på att längta ihjäl mig!!!
Nu vankas middag, om jag lyfter på arselet och lagar den det vill säga!

xoxo//J 


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej min underbara vän!

Nu har jag äntligen hittat till din blogg!

Suttit här och skrattat högt för mej själv när jag läst dina inlägg, speciellt det senaste!

Ja, det var väl ungefär så där det gick till.. har bara liite ont i benet nu så int va det väl så farligt! ojoj, moralarna har gått över så jag ser framemot nästa Arken tripp!!!

Sköt om dej bruttan!

Kraaaaaam

2009-02-06 @ 14:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback