Nu är glada julen slut, slut, slut...


(En vinterbild tagen från vårt köksfönster -08, men det ser likadant ut just nu, kanske lite mer snö!)

Ja, så var årets julfirande över! Massa mat, massa godis och massa trevligt!
Dan före dopparedagen tog vi vårt pick och pack och drog iväg hem till mina föräldrar - både jag och Janne! Jag är jätteglad över att han valde att följa med och fira julen hos mina föräldrar, och jag tror att han är rätt så nöjd han oxå!
Julaftonsmorgonen bjöd på lite härlig frukost i sällskap med mor och sen bar det faktiskt av till köpcentrumet...Aja baja, inte på julafton säger ni, men vad gör man när man mer eller mindre måste??? De sista klapparna skulle ju inhandlas! Sagt och gjort, men det blev en kort tur!
När vi sen kom hem så fikade vi lite, pappa hade just vaknat(han hade jobbat natt) och pratade en massa. Sen skulle vi åka en snabb sväng till min farbror och lämna en julklapp till farmor, som skulle fira julen där. Iväg for vi - och kom inte därifrån förrän nästan två timmar senare! Snacka om en farbror som var sällskapssjuk och pratglad! När Kalle Anka börjde så tog vi oss hem, för att se på det tillsammans med min familj.
Sen var det så dax för julmiddagen och iår hade vi faktiskt bestämt oss för att inte äta lika mycket som föregående år. Och så blev det faktiskt! Vi delade upp maten, ransonerade lite kan man säga och det kändes bra för magen blev inte alls lika proppfull som den annars kan bli. Men det fixade vi ju så klart senare med lite mer fika och julgodis!!!
Det enda trista med julaftonskvällen var att pappa skulle iväg på jobb...det känns alltid lika jobbigt när det är julafton och allt. Men så är det med skiftesjobb!
Men vi fortsatte vår julaftonskväll med att se på Göta Kanal, som jag även somnade till...så den kvällen slutade faktiskt ganska tidigt! Men det var en väldigt trevlig julafton, trots allt!

Juldagen bjöd på ganska mulet väder, vilket kändes lite jobbigt eftersom vi hade bestämt att vi skulle åka ner till Linköping, till min bror och hans familj. Men om det väntades oväder så ville vi ju så klart inte ge oss ut på vägarna, det kändes ju kanske lite onödigt...Men det höll i sig i stort sett hela dagen så på eftermiddagen gav vi oss iväg neråt. Så härligt att få träffa dem igen, min bror, hans sambo och så klart fasters gullunge Leonardo!!! Massa mys, lite julklappsutdelning, fika och spel förgyllde vår kväll!!!
Annandagen spenderades ute i snön med brorson och hund, en rundtur runt Linghem och Linköping och ett kort stopp på NetonNet och en BlueRay-spelare senare så var det dax att packa ihop och bege sig hemåt igen. Snabbvisit javisst, men förhoppningsvis kan vi åka ner och hälsa på dem snart igen!!!

Idag bar det så av hemåt till oss igen - morgonbåten tyckte Jan att vi skulle ta hem...Inte måttligt glad men vad gör man? Jag är ändå glad att han åkte med och stannade hela helgen så jag får vara nöjd med det!!!=)
Det var ändå rätt så skönt att komma hem i tid, hinna med att göra en massa saker här hemma innan det är dax att krypa ner i sängen.
Kan ju tilläggas att våra katter hade saknat oss, rejält tror jag minsann! Så sällskapssjuka som de varit idag tror jag aldrig att de varit förut!! Trevligt värre!

Det var en kort resumé om hur min julhelg varit - men som alltid går tiden alltid alldeles för fort!
Nu är det nedräkning till nyår, som ska spenderas hos goda vänner med 3-rättersmiddag och fyrverkerier kan jag tänka mig: det ser jag fram emot! (Och jag har till och med köpt en nyårsklänning!)

God fortsättning till Er alla!
xoxo
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback