Fantastiskt härlig helg!

Ja det kan man säga; en fantastiskt härlig helg har jag haft! En riktigt tjejhelg med allt vad det kan innebära: idolfinal, julshopping, god mat, massa snack och fnitter, krogshow på Golden Hits m.m!
Jag har verkligen haft en toppenhelg!!!=)

Fredagen började med en tur till stan för ett besök hos den berömda kvinnoläkaren, ja gynekologen...Sen hem en snabbis innan det var dax att bege sig till båten för färd över till Sthlm i sällskap med Maria. Anlände till Sthlm några timmar senare och efter lite mat i magen på McDonalds så åkte vi hem till Jenny, där vi skulle bo över helgen. Lite snack och förberedning inför Idolfinalen i Globen. Närmade oss Globen och inser att även i år så är vi inte ensamma som ska se Idol, det är fler än vi tydligen!=) Hittade våra platser, på parkett iår och jag är väldigt nöjd med dem! Såg bra, hörde bra och vad mer kan man begära? Ja kanske att få synas i bild kanske, men det är ju inte därför man är där...eller?=)
Sjukt bra final - härliga låtar, bra stämning, allt var perfekt! Förutom att Calle inte vann...Nä skojar bara, Erik är en värdig vinnare helt klart, men det hade varit lite kul om Calle hade tagit hem det, för hur otippat hade inte det varit?=) Så bara för sakens skull så hejade jag så klart på Calle, lika mycket som jag hejade på Erik så klart!=) Vinnarlåten är nog en av de bästa Idolvinnarlåtarna faktiskt...mmm...

http://www.youtube.com/watch?v=ulHRjBi-bu4

Lördagen spenderades i stora staden med julshopping av högsta klass, eller nä kanske inte riktigt men några klappar blev det iaf, och det var ju bra!=) Liten god Latte på Waynes och lunch på Tacobar som pricken över i:et skulle man kunna säga!=)
Sen bar det av "hemåt", till Jenny för lite vin, uppfräschning och fnitter - sen var det dax för krogshow på Golden Hits!=) Hur kul var inte det då??? 70-talsshow med massa bra musik och underhållning, det var tur att det var bra för maten var mindre bra...tyvärr...för till det priset så vill man ju att det faktiskt ska vara bra och smaka något...Men icke sa Nicke, det var nog bland det sämsta som jag ätit ute faktiskt...så det var lite trist...
Men i det hela en toppenkväll verkligen! Och så fick jag ju träffa några av mina äldsta vänner och det är inte heller helt fy skam tycker jag!=)

Söndagen var något seg, är ju inte direkt van att vara uppe halva natten längre...men en lugn och behaglig bussresa till Grisslehamn gjorde att man kunde sluta ögonen en stund och slumra in en stund...=)
Resten av kvällen spenderades i pyjamas i soffan under filten - helt färdig!!!

Men en helg som jag sen kommer att glömma iaf!=) Tack för det tjejer - alltid lika trevligt när vi är tillsammans!
Kram!
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback