Här är här, där man inte är

Nån gång måste man få tycka synd om sig själv, eftersom jag tror att ingen annan gör det!

Idag är en sån där dag när egentligen ingenting är på topp...Allt känns bara konstigt och fel och irriterande och jag känner mig mest ensam i världen! Jag är inte det, jag vet...jag har min sambo, mina katter, min familj, och mina vänner...
Mina vänner ja...Igår kände jag för att ge en kram till alla mina vänner, idag känner jag att det är jag som behöver den där kramen från mina vänner...men ingen kram infinner sig liksom...
Jag vet att det är fel av mig att känna svartsjuka och avundsjuka, det är en verkligen illa att känna så mot vänner men det är så jag känner idag...jag känner mig ensam och utanför, utan en enda vän...För de är alla ute på galej av något slag: möhippa, kräftskiva, ute på stugan...jag kan fortsätta i all oändlighet...men jag är inte där, jag är här och här är här där man inte är...
Inte ett sms på hela dagen, inte ett mail, inte ett hallå, hur har ni det? Inte ett ljud...och varför känns det som det alltid är upp till mig...
Jag vet, det är helt fel, det är oftast inte jag som hör av mig, som tar kontakt - jag vet! Men idag är en sån dag, när allt är bara fel och jag känner att det alltid bara är jag, bara jag....jämt...

Sen jag flyttade till Åland har saker och ting förändrats och inte allt till det sämre, så klart!=) Jag trivs med mitt liv här, oftast och jag älskar att vara sambo och ha ett hem...Det jag saknar här är vänskap, någon annan än J att prata med...Tyckte mig ha funnit en vän, som jag känner jag kan lita på, som jag känner jag är lik, som jag verkligen tycker om...men den vännen har liksom lite försvunnit i periforin. Jag är glad att hon är lycklig, att hon har hittat någon som hon vill dela sitt liv med, absolut! Men jag saknar henne...jag saknar att ha mina vänner nära mig...
Det är en av sakerna som jag avskyr mest med flytten till Åland: distansen till mina vänner. Den andra är distansen till min familj...

Jag har nog egentligen ganska lätt att få vänner, men det är de där nära vännerna som jag saknar. Jag har mina närmsta vänner, och jag är nöjd med dem och känner egentligen inte att jag behöver ha fler så nära vänner...Men ska jag fungera här, med mitt liv här så måste jag nog söka mig fler vänner, någon som jag kan umgås med, som inte är min sambo...Undrar var jag ska hitta den? Nån som kommer över på en fika nån gång då och då, någon att ta en promenad med, någon att höra av sig till en regnig kväll och höra om den är sugen på en film i trevlig sällskap...undrar om det finns en sån person för mig?

Usch, nä...nu är det verkligen inget kul...Imorgon känns allt bättre och då har jag glömt bort allt det här!
Nya tag bara, nytt liv, nya möjligheter!
Alla ni som är ute på galej ikväll: Hoppas ni har en toppenkväll!=)
xoxo//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback