Friidrotts-VM...

...kommer att ta en hel del av min tid framöver! Jag vet, jag är tråkig men jag gillar verkligen friidrott, kanske inte att utöva själv (hur kul skulle det se ut om jag skulle springa 100m?) men detta stora evenemang är ju nästan årets höjdpunkt...bland många andra. Men det är något som jag ser fram emot varje år!=) Så låt mig då får se på det!!!

Men samtidigt som man ser på friidrotten så kan man ju göra lite nytta: som att koka saft! Det är något som jag ALDRIG har gjort förr men nu ska det bli premiär! Vinbären är plockade, flaskorna är rengjorda, saftmajan står på spisen...nu får vi se vad som händer!=)

Idag tänker jag ta mig en riktigt slappardag, en dag när jag verkligen inte tänker göra mer än det jag verkligen behöver...Jag försöker annars att varje dag ta en motionsrunda på minst 45 min men idag känner jag bara att jag inte vill...och då måste jag väl få slippa det...om jag kan...Jag brukar mot kvällningen få fruktansvärt dåligt samvete att jag drar ut en vända då...varför ska det vara så? Varför kan inte jag bara sitta på rumpan och bara vara, en enda dag??? Helst utan att få dåligt samvete...Tror dessutom att min kropp skulle behöva en vilodag, för det var ett tag sen...och man måste ju lyssna på sin kropp, eller???
Ja jag ska verkligen försöka, återstår att se mot kvällen vad som händer och sker inom mig...

Gårdagens kalas blev väldigt lugnt! Jag hade nog nästan det på känns, iaf för egen del...jag var inte på humör egentligen, men en snabbvisit kunde jag väl kosta på mig. Och när jag väl var där så kändes det rätt bra ändå. Vi umgicks och pratade och drack lite kaffe och åt smörgåstårta, och det är ju aldrig fel!=) Vi satt ute hela kvällen så mot 23-tiden kändes det som att jag höll på att förfrysa, för kallt som 17 var det! Då var det hög tid att vandra hem tyckte jag, och det gjorde jag. Fick även med min sambon, fast jag gav honom förslaget att stanna kvar och umgås med sina vänner en stund till...men nä...Vi avslutade kvällen med en stor kopp thé, för att få tillbaka värmen och en bra film - riktigt mysigt!

Så första helgen efter första jobbarveckan har så sakteliga lidit mot sitt slut och för att sammanfatta helgen så har jag haft det bra och inte allför stressigt, utan precis som det ska vara...=)
Fortsatt trevlig söndag med massa friidrott!
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback