Mexikansk afton

Ännu en helg har snart passerat och aktiviteten för denna helg var Personalfest på daghemmet Klaralund!
Mexikanska afton hade Nordan (alltså min avdelning) bestämt sig för att bjuda på och det gjorde vi! Hela lördagen stod jag och "slavade" i köket och lagade mat till vår mexikanska buffé som vi skulle bjuda på. Det var nachogratäng, tacopaj med kyckling, paella, chili con carne och quesadillas. Och till tillbehör var det guacamole, tomatsalsa, oliver, fetaost och sallad med dressing och bröd. Drycken som åkte ner var både av det vita och röda slaget så klart! Och till välkomstdrink hade jag ordnat sangria (för de icke-bilburna) och en liten Winecooler för de körivriga...:-)
Och till dessert gjorde jag en karibisk ananaspaj, den var jättegod och smakade faktiskt lite julaktig, så den kan man absolut ha som dessert på julbordet om man känner för det!
Lite lekar stod förståss på agendan och vi började med en Introtävling. Fem snabba intron spelades upp, följt av en kort paus (ca 30sek) för att sen få fem snabba intron igen. Så pågick det i fem omgångar. Och det gällde så klart att kunna både artisten och låttiteln. Vilket inte är det lättaste när varje intro varierade på mellan 5-20sek. Snabba puckar det vill säga! Och vi har ju några riktigt tävlingsinriktade personer på mitt jobb, det är rätt kul att se faktiskt!
Nästa lek var "Finn flest ord". Det gällde att komma på så många ord som möjligt på en viss tid på en viss bokstav inom ett visst område, t.ex. geografiska platser på bokstaven F, eller kändisar på bokstaven M, eller varför inte maträtter på bokstaven T? Ja ni förstår säkert! Kul var det ialla fal och återigen kom tävlingsinstinken fram hos vissa!

Kvällen började så sakta lida mot sitt slut, trodde jag men icke sa Nicke! Då var det dax för oss att fara till Arken tydligen! Sagt och gjort, det gjorde vi. Men först var jag bara tvungen att byta om, för såååå vacker var jag ändå inte trots att min kjol var urtjusig, tack mamma för att du sydde den åt mig!!! Hem och byta om medans skjutsen stod utanför och väntade på mig, och på Maria som sprang hem till sig för att byta om. Sen bar det iväg! Och faktiskt var det rätt kul, men det är inget som vi ska prata högt om...för då måste jag ju säkert dit igen snart...*ler* Men det var toppen, för just nu håller de på att renovera i nattklubben, vilket innebär att de flyttat upp nattklubben till dansrestaurangen. Så dansbandet spelar till kl. 00.30 och sen tar en DJ över dansgolvet och det är ett så mycket bättre dansgolv. Plus att det är mycket trevligare och luftigare där uppe! Så jag var jättenöjd och dansade faktiskt jättemycket - det var länge sen, jag har saknat det märkte jag!
Hem kom vi vid fyratiden, snacka om att vara slut då! Och ont i fötterna! Jag är imponerad över att jag klarade mig så länge i de skorna jag hade på mig, för det är en relativt hög klack för att vara jag...*ler*

Så för att avsluta det hela så tror jag att alla var nöjda med kvällen, jag vet att jag var det ialla fall! Idag är det en sån där dag som det ska vara dagen efter kvällen före: lugnt, skönt, vila, bio, sova...
Ha en fortsatt trevlig söndag i höstmörkret!
//J
Och Grattis på födelsedagen Sara, hoppas du njuter av din 30-årsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback