Inflammation...

...i hörselgången och sprucken trumhinna - det är inte att leka med det inte vill jag lova!
Alltså så ont som jag hade i örat i tisdags, det vill jag aldrig ha igen! Jag är öronbarn, så jag borde veta vad det handlar om men den smärtan som jag hade då hade jag inte ens önskat min värsta fiende, om jag skulle haft nån sån...Den smärtan kommer jag inte att glömma i första taget! Kommer inte alls ihåg att jag hade så där ont när jag var liten, men det har jag väl förträngt. Förståeligt faktiskt, för det var inte kul!!! Och sen sprack trumhinnan och då kändes det genast lite bättre...bara lite...för nu är jag som i ett vakum istället, där jag hör mig själv, och bara mig själv...för jag här nästan ingenting på vänster öra...Jag hoppas det blir bättre över helgen för på måndag ska jag på jobb igen. Jag orkar inte vara hemma längre, jag blir ju såååå rastlös! Jag var uttråkad redan i onsdags...

Så vad hittar man då på när man är hemma och är sjuk? Ja inte vet då jag inte! TV'n förståss, men ingen orkar väl sitta där hela dagen heller? Och idag är det så jättefint väder...kanske ska ge mig ut på en liten promenad ialla fall, få lite frisk luft, för det kan inte vara så skadligt ändå...*ler*

Och stackars Gustav har varit på upptäcksfärd idag! Vi har åkt bil, till veterinären och fått spruta. Han måste oxå få vaccination. Men nu är det två år tills nästa gång så han är glad, antar jag! Han gillar inte alls att åka bil, jamar och har sig. Gick bättre när han fick sitta i mitt knä, och jag kunde prata med honom hela tiden. För han pratade oxå hela tiden, han som annars är väldigt tyst...*ler* Men nu är han hemma och är nöjd och belåten igen! Snart är det lillparvels tur, i januari ska han och få spruta. Det kan bli intressant! Sist han åkte bil tog han sig ur kattväskan på nåt sätt och flög runt i hela bilen och runt pedaler så Janne var tvungen att stanna bilen för annars hade det kunnat gå riktigt illa! Bättre lycka nästa gång! Jag får åka med då helt enkelt, svårt att ha katten själv i bilen när den lever rövare!=)

Nån som ser på Idol 2008? Ja vad säger man? Besviken på svenska folket, som inte kan rösta ordentligt. Röstar ut såna som verkligen har karisma och attityd på scenen...ja jag blir besviken, för jag kan ju inte rösta själv då jag inte bor i Sverige...hade kanske inte gjort nån skillnad på min röst men ändå...vad är det ni vill ha för person som Idol egentligen? Förklara gärna!

Nu måste jag ta penicillin, innan jag glömmer det, aja baja!
//J

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej gumman! hoppas att du mår bättre nu! puss och kram

2008-10-13 @ 10:10:17
URL: http://luciferangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback