Avstressande hem!

Det hörs snarkningar från det andra rummet, det är jag inte van vid...hemma hos mig är det ju JAG som snarkar...men här är det pappa OCH mamma! Jo men visst, jag är ju hemma hos mamma och pappa och det är så skönt! Jag känner redan lugnet liksom, det är inte alls så stressande som det är hemma...varför jag är så stressig hemma har jag ingen aning om, men det blir så med alla runt omkring antar jag...för i stort sett alla i min närhet hemma är så stressiga, kan man säga så? Men så känns det ialla fall...det måste hela tiden göras något, man kan liksom inte bara sitta ner en hel dag och glo på film, som jag har kunnat göra förr...men nu var det länge sen! Ibland är det så man längtar!!!

Kom igår kväll, blev hämtad av brorsan med deras nya bil - riktigt fin! Jag tror att de är nöjda, speciellt med tanke på att de "fick" bilen...*ler* Sen blev kvällen bara bättre när jag upptäcker att brorsans familj är på besök så jag faktiskt fick träffa min älskade brorson, det var så länge sen att jag inte ens kommer ihåg när det var! Men han kom emot mig med öppna armar och sa "här faster"! Kan man bli gladare eller? Det är så hjärtar slår ett extra slag i bröstet på en!;-)
Sen lekte vi en liten stund innan det var dax för dem att åka hem och sova, klockan var ju ganska mycket och läggdax för länge sen för en liten tvååring...Men så kan det vara ibland!;-)

Idag blir det lugna gatan, bara vara och inte göra nåt i stort sett. Det enda jag egentligen måste göra är att åka och handla lite till Personalfesten nästa helg och till Halloweenpartajet helgen efter det...Men sen är jag färdig för idag! Ett besök hos farmor tror jag det lutar mot oxå, det är alltid trevligt!
Nu börjar jag bli hungrig, undrar hur länge de övriga i det här huset ska sova eller om man kan sätta igång lite frukost kanske? Nja, jag vet inte jag...de är ju vana med sovmorgon....och det här kanske inte är sovmorgon för dem...*hmmm* Kanske måste vänta ett tag till då...:-)
Jag får väl sitta här och glo en stund då, då brukar tiden gå rätt fort har jag märkt!

Allt bra där ute hoppas jag, soligt och fint, en riktigt höstdag!
//J

Kommentarer
Postat av: Sara

Kan tänka mig att det är skönt att ta det lugnt och bara vara! Hälsa mamsen och papsen! :-)



Puss och kram

2008-10-18 @ 09:49:15
URL: http://luciferangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback