Lite julkänsla...

...börjar så sakteliga infinna sig hos lilla mig! Och med snön som kom i helgen så blev det ju liksom inte sämre! Så härligt när det är vitt överallt - barnen som med glädje klär på sig utan att gnälla, åker pulka hela dagarna så kinderna blir alldeles rosiga, snöbollar som yr genom luften...Det är något speciellt med vintern ändå!
Och snart är det första advent och Lilla Jul, som det firas här på Åland och övriga Finland tror jag. Barnen får ett litet paket inkastat hos sig, för tomten har bråttom så här dax före jul att han har inte tid att stanna, utan måste vidare till nästa projekt. Och så äts det förståss julmat, ialla fall i den familjen som jag nu är en del av...*ler* Så det är i stort sett som "stora" julafton, bara utan alla jättemånga paket! Och barnen här säger Lilla jul och Stora jul, rätt fascinerande faktiskt!

Men åter till julkänslan som har infunnit sig hos mig: fönster är tvättade och bara väntar på att få ta emot ljusstakar och stjärnor: jag riktigt längtar efter att få sätta fram dem, så blir så himlans fint i alla hus!
Bakade muffins häromdagen, saffransmuffins och de blev såååå bra! Som riktiga "cafémuffins", det har jag aldrig lyckats med förr, jag blev så glad. Och de smakade gudomligt! Där kom det fram lite mer julkänsla...Blir kanske inga lussebullar bakade hos mig iår, för jag vet inte, varken jag eller J är så jätteförtjusta i dem. Bara när de är nybakta och det känns lite onödigt. Kanske blir en sats saffransmuffins igen, istället? Men på jobbet blir det bak: redan på onsdag är det dax för pepparkakorna,och nästa vecka lussebullar. Veckorna går så fort, man måste vara ute i god tid ser ni! Snart är Lucia här och då ska det vara klart. Och snart ska vi börja öva lucia- och julsånger, så mysigt! Jag tror att det bara är jag på min avdelning som gillar julen, de andra verkar inte alls lika energiska...Men det stoppar inte mig, jag drar på jag bara!

Oj, måste rusa, dax att boxas om en liten stund - så bli härligt att få ur sig lite...*ler*
Ha en riktigt mysig vinterkväll!
Kramizzar från en julig J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback