Spikbank och barnskrik

Det är vad som hörs på det här stället, mer eller mindre ialla fall. Är det inte bankandet från spikandet på altanen så är det pianospel och barnskrik, gärna så där en vid 22-tiden på kvällen, när egentligen hela huset borde vara i vila... Men inte här inte, här är alla uppe tills man somnar utmattad i soffan! Mer eller mindre, men det är sommar så det får vara så...*ler* Vi börjar bli vana känns det som, det är så här det är, ialla fall i vår familj. Och på sätt och vis är det rätt skönt att kunna vara så emellanåt...*ler*
Jag befinner mig hos släkt i Finland, solen skiner men värmen håller sig borta. Visst om jag skulle sätta mig mitt i solen, i lä, så skulle det säkert vara varmt men inte mer än så... Jag som hade hoppats på riktigt sommarvärme till semester men den får jag nog helt enkelt vänta på. Den kommer väl när jag är tillbaka på jobb igen, som vanligt....Men med det jobb jag har så får jag väl inte klaga, jag får ju vara ute i solen dagarna i ända om jag vill det!:-)
Om man skulle ta med sin bok och sätta i sig i solen och njuta av lugnt lite - barnen är och köper lördagsgodis och den minsta sover, alltså lugnt och skönt! Men snart kommer de åter och då är det dax att göra smörgåstårta .- mosters svärfar fyller 80år imorgon, så då ska vi på kalas osså...*ler*
Allt gott till Er alla!
Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback