Massa regn ger mindre julkänsla...

Inte mycket till julkänsla kvar nu inte, det är bara grått, trist och regnigt! Det enda som lyser upp lite i mörkret är dessa fantastiska ljusstakar och stjärnor som lyser i var och varannat fönster...Det är det enda som ger en enda liten uns av julkänsla när nu vintern inte behagar att komma....ialla fall inte där jag bor...
Andra december, dagarna går...snart är det dax för hemfärd - något jag verkligen ser fram emot! Det var ett tag sen jag var hemma och ett tag sen jag träffade mamma och pappa. När det börjar närma sig jul så saknar jag dem mer än annars, undrar vad det beror på? Kanske är det för att jag tycker att julen är en tid då man ska vara med sin familj...*ler* Och det är precis vad jag ska vara iår, jag ska åka hem till mamma och pappa och fira jul och det ser jag verkligen fram emot, att bara få vara och äta gott och mysa i mjukisbyxor. För sån är julen hos oss! Man behöver inte klä upp sig om man inte vill, man behöver inte gör nåt som man absolut inte vill...Men så är det kanske hos alla, vad vet jag? Det enda jag hoppas på är att min älskling vill göra mig sällskap men som det ser ut så blir det ju tyvärr inte så och det är nog så vi kommer att ha det tror jag, vi får nog lov att fira jul på skilda håll för vi kommer aldrig att kunna enas om var och hur vi ska fira jul, förrän vi kanske får vårt eget hus och kanske egen familj...Men det vet man aldrig, det ser inte ut så i de andras familjer: där gör man som man alltid gjort, för det är så det är och så det ska vara! Men ser du, det går jag inte med på!!! Ett dilemma som vi kommer att stå för varje år... tyvärr!
Maten står på spisen, idag vankas det ris och nån fläskfilégryta av nåt slag, får se vad det smakar. Stod och tänkte på det när jag lagade maten: jag skulle kunna starta min egen catering eller nåt liknande, eller varför inte en "matblogg"? Jag lagar mat varje dag, 7 dagar i veckan och jag lovar, det är inte lätt att komma på vad man ska äta varje dag... det blir lätt att det blir samma med jämna mellanrum...Tur att det finns internet, så man kan leta upp recept på speciella ingredienser och tidningar med annat smått och gott! =) Och så får man förslag från vänner och bekanta, det är bra det med!!!

Jag måste ut och gå känner jag, känner att jag suttit stilla alldeles för mycket idag - har broderat klart min adventskalender! Något sen, men den är färdig och jag är så nöjd! Det är ju ialla fall första gången som jag ger mig på att brodera och det har gått förvånansvärt bra! Men jag tror inte att det blir några paket i den, inte i år ialla fall...*ler*

Ja ni, ha en fortsatt bra regnig kväll, det ska jag ha!
//J

Kommentarer
Postat av: Sara

Varför inte fira julen hos er.. allihopa? En tanke bara! Ha det bra! KRAM

2008-12-02 @ 20:38:02
URL: http://luciferangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback