Julen i antågande...

Ja precis så är det, snart är julen här! Och julkänslan håller sig långt borta, med frånvaron av snön...Åtminstone är det ingen snö på Åland, och det är faktiskt lite trist. Det blir väl ännu en jul utan snö...Men vad då, vi är ju vana vid det numera, en blöt, ruggig, grå och trist jul är mera vanligt...Men förhoppningsvis infinner sig någorlunda julkänsla tils det är dax ändå. Det blev lite bättre under gårdagen när jag fick allt städat och pyntat, det blev lite mer juligt här hemma då. Och idag klädde jag granen, jag vet, det är inte dax för granen förrän kvällen innan dopparedagen, men eftersom jag åker hem till mamma och pappa imorgon, så blev det så här. För även om jag inte är hemma så är ju Janne och katterna hemma och de vill ju oxå ha lite julfeeling!=) Så ikväll så är det faktiskt mysigt, lite juligt liksom: ljus som brinner, granen lyser, stakarna i fönstrena skimrar - ja riktigt härligt här det!

Som sagt, imorgon bär det av hemåt:. Jag hoppas innerligt att det inte blåser så vansinnigt för det gillar jag inte alls...Måste komma ihåg att ta med sjösjuketabletterna bara!
Det ska bli härligt at få spendera några dagar tillsammans med familjen, och bara vara...=) Men det börjar väl med att åka och handla all julmat, för det hade mamma och pappa inte gjort än. Pappa är lite handikappad, har en inflammation i axel/armen som gör att han inte sover eller gör nåt för den delen, så han kan inte hjälpa till med shoppingen och bärandet. Men vi har gjort det förr, jag och mamma så det fixar vi nog galant tror jag!!! Det ser jag faktiskt fram emot lite grann, bara gå omkring i affären och strosa med mamsen!=)
Det end som är tråkigt är ju att inte få fira jul tillsammans med Janne, han stannar hemma och jobbar och tar hand om våra små kissor...Så är det och så blir det säkert fler gånger, så det är bara att stå ut! Det handlar ju bara om några dagar, för jag kommer ju hem till mellandagarna för då ska jag jobba...Men det blir nog rätt lugnt det med, vad jag förstått så är det väldigt lite barn i mellandagarna...Men men, det finns alltid saker att göra i huset!

Nä om man nu ska ta och riktigt julmysa med sin älskling medans man kan!
Ha en fortsatt bra söndagkväll!
xoxo Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback