Julen 2008

Så var julen över, mer eller mindre ialla fall...*ler* Och jag är rätt så nöjd med min jul, trots att jag inte alltid får som jag vill - att alla firar jul tillsammans! Men en vacker dag är det jag som står där och kokar mat till släkten, det ser jag fram emot...*ler*
Julen blev lugn och stillsam, precis som jag ville. Vi åt god mat i trevligt sällskap och sen slog vi oss ner framför tv och kollade på Tomten är far till alla barnen - en sån jul vill inte jag ha, tack! Då är jag väldigt nöjd med hur vi har det trots allt. Till och med tomten hade svängt förbi oss, så jag antar att vi varit snälla även i år, det trodde jag inte...*ler* Ibland har jag inte känt mig så snäll...Men tydligen tyckte tomten det, och glad är jag!
Och sen börjar ju mellandagsrean...jag är inte imponerad, inte i år heller...Var iväg en sväng idag och hittade "bara" kläder till små barnen...inte helt fel ifs men något litet till mig själv hade ju varit kul. Men jag är kanske för kräsen, men jag vill verkligen inte se ut som en tant...bara för att jag är stor så är jag inte tant! Så det så! Och då tänkte jag: kanske att Ellos har rea, kanske man hittar nåt där. Och nu har jag suttit här och tittat och letat men icke sa nicke, inget som jag ville ha...Det betyder att iår blev det inget för mig på rean, tyvärr! Iaf inte i klädväg...*ler* Men ett PS2 tror jag minsann att jag ska införskaffa mig, med Singstar! Det är något som jag verkligen vill ha! Ja jag vet att PS2 är ute, eller ja...men det struntar jag i -  jag vill ha Singstar!!!! Så så får det bli helt enkelt! Och kanske lutar det åt att jag även köper en systemdigitalkamera, jag får se...*ler* Får väl se om jag får med pappa till Elgiganten imorrn....=)

Dagarna går så fort, snart är det dax att fara hem igen och jobba några dagar. Men det ska bli skönt att få komma tillbaka till vardagen igen och komma hem. För hemma hos mamma och pappa bara äter man och är lat! Usch vad mycket godis och skit man sätter i sig...fast man inte ska eller måste för den delen heller...men när karaktären inte har stålviljan att stå emot så åker godiset in i alla fall...Efter nyår blir det nya tag igen, det säger jag det!!! Men om man skulle ta en liten promenix nu då innan Körslaget drar igång kanske...Ska försöka få med mig mamma, om hon inte har somnat...så jag får lite sällskap i mörkret...

Ha det bra där ute och god fortsättning!
xoxo//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback