Idol 2008

Så har man varit på Idol-finalen!!! Det var himlans trevligt, och vilken stämning! Och även om man nu inte skulle tycka att finalisterna, eller hela startfältet heller för den delen, skulle vara nåt att hänga i julgranen så spelar det inte så stor roll - det är så häftigt ändå att vara på plats, live! Det är makalöst verkligen! Once in a lifetime, eller inte kanske... Vi har redan bestämt att vi ska vara där nästa år oxå, men då på parkett plats så vi ser lite bättre och kanske får lite mer medhåll från våra "grannar"... Men oj vad mycket barn det var, och då menar jag mindre barn än tonåringar...mycket småbarn... Vad har de för aning om vad som händer egentligen? Ett barn sov när pausen började...ja inte vet jag om jag skulle betala för mitt 4-5-åriga barn för att sova i Globen!
Men det var jättekul att vara där och se Kevin vinna finalen, tycker att han är en värdig vinnare, han har varit bra genom alla program!

Ja helgen slutade ju inte där heller. Vi sov hos Jenny och lördagen spenderades i stan, bland alla andra människor som oxå skulle julhandla tydligen! Herre jisses vad mycket folk! Men det gick bra ändå, och vi fick en del shoppat trots allt. Och sen gick vi på bio, The Day the Earth stood still...som var så där tyckte jag... lite halvseg emellanåt, men snygg effekter! Sen bar det åter igen hem till Jenny, där vi bara bytte om och gjorde oss vackrare än vad vi är, och åkte iväg till Jennys kompis som fyllde år och skulle ha lite kalas. Och var så snäll och bjöd med även mig och Maria, det var jättesnällt! Där blev vi bjudna på lite glögg, det satt fint efter en hel dag i stan måste jag erkänna. Sen gick vi in på vinet, och osten och kexen...mumma, så gott det var! Till slut var jag tvungen att säga till Nisha att plocka bort, för man äter bara för att det är gott, inte för att man behöver...och det blev alldeles för mycket...men jag kommer att njuta av det länge!!!
Sen, sen började vi sjunga SingStar - hur kul som helst! Jenny var lite orolig, hon låser sig när det kommer fram en mikrofon men det löste sig snabbt och snart satt hon där med micken vid munnen och sjöng så mycket rösten bara bar! Tills hon fick ett telefonsamtal från sin mor som gjorde att hon var tvungen att avbryta och abrupt lämna oss där... Vilket blev lite underligt...för varken jag eller Maria kände Nisha...jag har träffat henne några gånger bara...så vi ursäktade oss efter ett tag och åkte hem till Jenny, för i villervallan lyckades jag få Jenny att lämna nycklarna med oss, och det var tur det! För Jenny kom hem relativt senare än oss...Men allt hade löst sig med familjen och det var tur det!
Sen på söndagen bar det iväg hemåt, med den absolut längsta bussresa från Sthlm till G-hamn som jag nånsin varit med om! Fy vad jobbigt det var! Fullt på bussen, trångt som bara den, satt brevid nån illaluktande frustande karl som jag vet inte vad...äh, det var inte kul.... satt och kollade på klockan hela tiden och önskade att den skulle gå lite fortare så vi skulle vara framme snart! Det var såååå skönt att få stiga ur bussen ska jag säga!
Men sen hade vi en trevlig överresa, hade sällskap av Maria (så klart, eftersom det var henne jag åkte med) men även med Jenny, Alicia och Jocke! Alltid lika trevligt!

Det var den helgen det, mycket aktiviteteroch massa skratt! Det var länge sen jag skrattade på det där viset tror jag, har ialla fall saknat det massor! Jag hoppas att det blir lika kul och härligt när tjejorna kommer över till mig här framöver! Jag längtar ialla fall massor ska ni veta!
Kramizzar!
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback