Summa summarum 2006

Så var år 2006 över och vi har påbörjat år 2007! Året avslutades med middag och fest i vänners sällskap, tack för det hörrni ni ni! Väldigt trevligt hade vi det och god mat bjöds det på, vad mer kan man önska? Tolvslaget firades med lite smällare och ett glas bubblanden och en och annan puss...*ler* Precis som det ska vara kanske man ska säga! Då vi inte hade flera av våra närmsta vänner med oss denna kväll hoppas vi att de hade en lika trevlig kväll som vi och vi önskar alla en Riktigt gott nytt 2007!

Ska man ge sig på att summera det gågna året kanske? Mycket som hänt, många trevliga saker men även några sorgliga tyvärr...Finns för alltid i våra tankar!
2006 inleddes på Åland och det var även här det avslutades och så ska det förbli, när jag även under detta år gått och blivit ålänning på heltid. I mars bar flyttlasset iväg och här sitter jag nu, i min lägenhet tillsammans med min underbara sambo Jan och vårt nya tillskott i familjen Gustav. 9 månader har vi bott tillsammans och det har gått förvånansvärt bra. Jag hade nog förväntat mig en hel del skilda meningar och åsikter, men det har faktiskt gått bra. Visst skilda meningar och åsikter har vi, men diskussioner är alltid bra...*ler*
Ingen semester blev det förra året eftersom jag mitt i året bytte jobb...men jag hade ju turen att dagiset hade stängt 3 veckor i slutet av juli och jag kunde ta tjänstledigt för att åka hem till föräldrarna och till Österbotten för att hälsa på släkten och den nya kusinen som inte behagade att komma ut förrän dagen efter vi hade åkt därifrån!*hmmm*
    Men höjdpunkten 2006 var nog att jag blev faster! På midsommardagsmorgonen kom han, min efterlängtade brorson Leonardo. Har alltid tyckt att faster låter så elakt och gammalt men inte längre, nu trivs jag med att kalla mig själv faster Jessica...*ler* Och han är ju det underbaraste gossebarn jag sett...*opartisk* 
    Vi blev även tillfrågade om vi ville bli gudföräldrar till en liten tjej som föddes i april och jag tycker det är en ära att få bli gudförälder så vi tackade så klart JA! Så nu är vi även gudföräldrar till Jannes brorsdotter Sara Lisa Rogersdotter, och hon växer så det knakar! Inte långt från att släppa taget om stols- och bordskanter för att traska iväg själv, oj vad tiden går fort! Men dom är ju så söta alla barnen! Vi är verkligen omringade av barn, men det är bara kul!!!=)

Och vad ska då det nya året bjuda på???? En hel del får vi hoppas på...Det stora som händer detta år är väl min ankommande 30-årsdag, men det ska väl åtminstone dröja ca 9 månader tills dess...Förhoppningsvis har det hänt en hel del innan dess med! Vad ska vi inte avslöja än...*hi hi hi*
Det får vi se när det händer helt enkelt!=)

Måste kolla in kameran från igår och se om det finns några fina bilder som man kanske kan lägga ut...den som väntar på nåt gott...*ler*
God fortsättning på det nya året önskar jag Er!
Kram från J

Kommentarer
Postat av: Anonym

Väntar med spänning på vad som hända skall detta år...
( hoppas att du har nåt kul i tankarna )

2007-01-03 @ 12:31:21
Postat av: Anonym

så vad har han gjort friat eller är det bebbe på G???:-)
Hoppas på båda *fniss*
saknar dig men vi ses snart hoppas jag. Ser fram emot en hejdundrande 30års fest.
kram

2007-01-04 @ 16:20:16
URL: http://swookie.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback