Så blev det i alla fall lite vinter!

Ja det blev det till slut, men man ska väl inte hoppas för mycket, den försvinner nog snart igen. Så det är lika bra att passa på och njuta, vem vet när den kommer tillbaka?
För egen del känns det lite tu delat med vinter nu. Eftersom det bara är januari fortfarande så är det rätt så självklart att det borde vara snö där ute, men eftersom den kommit så sent och det finns stor risk att den inte ligger så länge så kunde det nästan ha varit barmark tills det ska bli vår...Men alltihopa blir så förvirrande, man vet ju inte om det höst, vinter, vår eller sommar...Ja sommar är det ju definitivt inte, men ni förstår säkert vad jag menar...Och om det är förvirrande för vuxna, hur är det då inte för barnen? Förvisso vet de här mindre inget om hur det verkligen kan vara på vintern, för de har aldrig upplevt det, men de som är sådär halv-vuxna, som jag...*blink* För när blir man egentligen vuxen? Inte vet jag det ialla fall...Den som vet kan gärna få tala om det för mig...

Helgen har varit lugn och skön annars. Lördagsförmiddagen var solig och fin så jag var ju bara tvungen att gå ut och ta en promenad, jätteskönt var det! Sen var vi inbjudna till Robert och Carolina på middag och lite spel, och det var jättetrevligt! God mat, trevligt sällskap och kuligt spel! Vi spelade något som heter Touché och det var jättekul tycker jag. Så det kanske blir en investering så småningom...*ler* Lite strategispel, men väldigt kul...=)
I dag, söndag händer inget, som vanligt...Har just varit ute på en ganska lång promenad, lite råkallt men skönt ändå. Känns väldigt bra att komma in igen om vi säger så...*ler* Annars händer inget, vi sitter vid varsin dator, ser på tv emellanåt, jag plockar  här och där, tvättar...hmmm sånt där tråkigt...Skulle vara kul att göra nåt men vad är en annan sak...*hmmm*

Veckan i sig har varit bra, har fortfarande en släng av förkylning kvar, lite småont i halsen och så. Det har diskuterats en del på vår avdelning, eftersom en av mina kollegor går på mammaledighet om några veckor. Det har diskuterats fram och tillbaka hur vi ska göra och gå tillväga. Men jag tror nog att de berörda har kommit fram till ett beslut, så det känns ju rätt bra. Jag tror det blir bra i slutändan, vi ska göra vårt bästa! Det påminner mig om att jag ska förbereda förundervisningen till veckan, kanske ska passa på att göra det nu när jag ändå inget har att göra...Bra tänkt av mig!*klapp på axeln*

En fortsatt trevlig söndageftermiddag önskar jag er!
Kramizzar! // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback