"Sjuk hals"

"Vanlig förkylning" med snuva, sjuk hals, hosta och ibland lätt feberstegring är så gott som alltid förorsakad av en virusinfektion. Symptomen varar från några dagar till en dryg vecka. Antibiotika har ingen effekt utan kan till och med vara skadlig.
Ett flertal virus kan emellertid ge liknande symptom med en streptokockinfektion.(Mariehamns Hälsocentral, patientinformation, något nerkortat)

Ja precis, så kan det vara... En vanlig förkylning som lätt kan förknippas med streptokocker. Men det var inte det jag hade, det var bara en vanlig förkylning. Jag har dock aldrig haft sååå ont i halsen vid en vanlig förkylning och avsaknaden av snuva är oförklarig. Men prover har alltid rätt, så är det ju. Så nu har jag varit hemma i fyra dagar med "en vanlig förkylning", för kroppen är inte pigg...var ner till tvättstugan en sväng och var halvdöd när jag kom upp igen, och även om min kondition är kass så är den verkligen inte sååå kass....så resten av eftermiddagen har återigen spenderats i soffan...Men snacka om att vara rastlös, jag har massor att göra här hemma men inget som jag orkar göra med den här infektionen i kroppen...det är bara att vänta, den går förhoppningsvis över snart...

Undrar jag sa flundra om man ska ta och virka nåt eller så, kan ju vara kul...men vad skulle jag kunna hitta på??? Nån som har nåt förslag och gärna en beskrivning så blir jag jätteglad! Då skulle jag ha nåt att göra, det är ju inte så fysiskt ansträngande att sitta i soffan och virka...*ler*
Ska gå ut på nätet och kika lite, så jag önskar alla en trevlig helg!
Kramizzar!
//Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback