God fortsättning...och det där....

Julen är över, och magen har fått sin beskärda del med mat, även iår...Helt otroligt egentligen hur mycket man ska äta bara för att det är jul...och all mat alla dagar därefter...för julmaten håller ju i sig i flera dagar, man har ju rester en vecka eller två efteråt...Suck och stön! Men snart är det nyår och jag vet ännu inte riktigt vad jag ska göra. Men det lutar åt att göra middag hemma hos mamma och pappa, ev bjuda in faster och farmor på liten nyårssupé: till förrätt en skinkröra med svartbröd, till varmrätt fetaostfylld oxfilé med timjanpotatis och rödvinssås och till efterrätt en chokladkaka kanske...*ler* Ja vi får väl se! På söndag ska vi ialla fall på middag till farmor, hon vill så gärna bjuda på något. Vore ju jättekul om Janne kunde komma men det lär han ju inte göra, tyvärr...*snyft*
Blev inbjuden att fira nyår hos Linda och Fredrik i Garpenberg och det hade verkligen varit jättekul och trevligt, men eftersom jag just nu befinner mig i ett hus som lite är förpestat med magsjukebakterier(jag har inte blivit smittad dock) så vet jag inte om jag vågar åka dit till två små barn...Men jag hade verkligen velat träffa dem alla! Får ta igen det när det är dop helt enkelt!

Jag njuter av att vara ledig kan jag säga: sover länge, gör ingenting och bara är...Så himlans skönt, men väldigt ovanligt! När jag är ledig hemma så har jag ju alltid en massa att göra men nu kan jag verkligen slappna av. Visst hjälper jag ju till hos mamma och pappa med men det är inte på samma sätt heller...man kan sätta sig ner och bara ta det lugnt, utan att få dåligt samvete för att dammråttorna virvlar runt fötterna...

Ja en massa pladder som vanligt, urtråkigt, I know! C'est la vie!
God fortsättning på er!
Kramar Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback